Dagens låt:

fredag 16 januari 2015

Vintertankar...

Vintern är här nu med besked! Morgonen består oftast av att sopa av bilen och beräkna estimated time of arrival beroende på väglag.
På tal om morgon, så blir det inte morgon väldigt ofta nu för tiden? Och kommer den inte väldigt tidigt?! Misstänker att upplevelsen beror på alla de långa sovmorgnar jag unnade mig under jullovet. De bidrog ju då till att man kunde vara uppe längre på kvällarna och det i sin tur gör att jag inte nu heller kommer i säng i någon form av vettig tid :( Jag som normalt går in i zombiemood under vinterhalvåret och är död efter kl.18 på kvällen. Men inte nu... Mer död under dagtid liksom.
Och inte gäller det bara mig själv heller. Lyckades ju även vända barnen under jullovet, så de är pigga som mörtar vid normal "gå till sängs tid". Ja, ja, det blir nog ordning lagom till sommarlovet :)

Om jag missat att nämna det förut så äääääälskar jag min bil!!! Egentligen gillar jag ju torra sommarvägar bäst, när man kan susa fram i full fart, men snömodd går inte av för hackor det heller! Där andra bilar ligger och segar i den uppkörda filen, så glider min bil hur stadigt och säkert som helst fram i snömoddet i omkörningsfilen. X-drive rules!!!
Tröket är ju bara att min lilla älskling blir så nedrans smutsig denna årstid. Jag vill ju ha en ren vit bil, men som det är nu är det bara att gilla läget. Liten tröst är ju att alla andra bilar ser lika bedrövliga ut! Det är också alltid under vintern som jag drabbas av den briljanta tanken att faktiskt använda garaget till det som det är gjort för. Och varje år svarar min kära lilla man på samma briljanta sätt att han ser fram emot att se mig röja ur garaget... *suck* Ja, ja, vad är en bal på slottet?

Hade lyriska kollegor som jublade över att det redan nu är sååååå mycket ljusare ute och längre på dygnet. Jaha?! Jag åker fortfarande till jobbet i mörker och hem i mörker och däremellan hinner jag se lite ljus medan jag åker mellan skolorna. Ingen större skillnad i min värld. Och helgerna... tja, sovmorgon, behöver man säga mer?

Kroppen längtar efter sol och värme, jag är verkligen ingen vintermänniska. Turligt nog har vi hittills inte haft några rejäla köldknäppar *peppar, peppar*, så jag har inte behövt frysa så mycket än, men trots det skulle ju en vecka eller två på varmare breddgrader inte sitta helt fel. I can but dream... Jag har ju trots allt min underbara täljstenskamin och mina vetevärmar sockor. Och om inte det skulle räcka, så har jag min elfilt också :) Jag ska nog överleva vintern detta år också!


Inga kommentarer: