Dagens låt:

lördag 5 april 2014

VÅR :)

Lördag morgon, solen skiner från en klarblå himmel och sjön glittrar utanför köksfönstret. Småbuset myser i soffan efter att ha ätit en gemensam familje-lördagsfrukost. Jag sitter i kökssoffan med en kopp te och fnular över livet. Kan det bli bättre? Svårslaget är det i varje fall!

Jag är verkligen en vår och sommar människa!!!Solen tar verkligen fram det bästa hos mig och jag blir fylld av energi och nya tankar och ideer. Jag går liksom in i ett "må bra" läge som är svårrubbat :)

Livet tuffar på här i familjen. Mycket positiva saker har skett på kort tid! Kloker och Ärtan har flyttat hem till Värmland, så nu är det bara frid i huset dygnet runt och för första gången på mer än 5,5 år är det bara vår familj som bor här hemma. En härlig känsla faktiskt och vi har nog inte riktigt förstått hur mycket vi saknat den. Nu blir det bara vi ett bra tag framöver och det njuter hela familjen av. Vet inte om jag någonsin kommer att vilja vara familjehem igen, men man ska väl aldrig säga aldrig...

Sen...så har jag ännu mer positiva nyheter: Trötter och hans sambo ska ha barn, så i Juli någon gång kommer den lilla prinsen till världen! Ska blir superkul verkligen!!!!!!!! Det blir för stunden den enda lilla bebisen i familjen, som kommer att bli överöst och bortskämd med hur mycket kärlek som helst.

Till påskhelgen kommer Butter med sambo hit vilket också är något som vi självklart ser fram emot. Det är så himla mysigt när de kommer hem och hälsar på! Barnens kusiner kommer också hit någon dag under påskhelgen. Efter påskhelgen åker mannen med barnen upp till fjällstugan under lovet och jag får helt egna solokvistdagar här hemma. Hur lyxigt är inte det?!?!!! Visserligen är ju alla tre hundarna hemma, med de är ju inga pratkvarnar direkt =P

På måndag åker sommardäcken på bilen igen. Inte för att jag fixar det, men jag har en tid på verkstaden... Nya fälgar blir det också, skitsnygga! Sånt är viktigt tycker jag och självklart är det BMW orginalfälgar! Vi har alla våra små laster här i livet...

På jobbet är det full fart och det börjar väl nå kulmen just nu, så förhoppningsvis så blir maj och juni mycket lugnare. Men spännande jobb är det och jag trivs fortfarande hur bra som helst med själva jobbet. Studierna går också bra, läser just nu 2 kurser, en mot Stockholms Universitet och en mot Högskolan Kristianstad och bägge är både bra, intressanta och lärorika. Sen är det lite roligt att vara ute och åka med min kollega, som turligt nog också är en av mina bästa vänner. Vi har så galet kul varje gång och skrattar så vi gråter. Man har ju inte roligare än man gör sig och livet är här och nu!

Har märkt att med åldern har jag blivit mycket bättre på att leva här och nu och att uppskatta de där små stunderna i tillvaron. Som just nu, idag, med solen och det glittrande vattnet och de glada barnen i soffan. Det behövs inte så mycket mer...

Inga kommentarer: