Dagens låt:

fredag 22 juni 2012

Midsommar 2012

Vaknade till fågelkvitter, sol och klarblå himmel. Kan det bli bättre? Började dagen med en simtur i sjön, fortfarande lite kallt, men efter en stund kändes det helt okej. Tänkte simma över sjön fram och tillbaka, men halvvägs insåg jag att min Golden tänkte minsann haka på matte, så jag vände. Men låg i och plaskade gjorde vi en låååång stund både han och jag :)

Mannen är med de tre småbusarna i fjällstugan tillsammans med farmor. När lilla Fräs flyttade så fick mannen plötsligt oceaner av tid och kände dessutom ett behov av att få åka iväg någon annanstans. Själv har jag ju inte semester förrän i juli och då har mannen inte semester. Men barnen och vår Aussie blev glada och de har tillbringat hela vecka där.
Själv njuter jag till 100% av lugnet här hemma. Balansen är återställd nu och allt är som det ska vara. Att dessutom få vara helt solokvist en stund är ju en liten bonus för en mamma som vanligtvis har fullt upp.

På jobbet håller jag på att runda av det sista innan sommaren och på tisdag ska vi pesentera vår utvärdering för skolcheferna. Det blir nog bra. Vi har jobbat en del med den och vridit och vänt på det mesta. Det blir ju vad det blir ändå liksom...

Känner att det ska blir riktigt skönt med 6 veckors semester! Man är nog tröttare än man tror och nu när allt blivit lugnare både på hemmaplan och på jobbet så har man tid att känna efter. Och trött är nog bara förnamnet egentligen... Ska bli SÅÅÅÅÅ skönt att inte ha några "måsten" eller tider att passa. Att bara få mysa med familjen och fluffa runt här hemma stor del av tiden ska bli så lyxigt så!!! Tänkte det idag när jag satt och åt frukost på altanen och tittade ut över sjön att idag är vårt hus inte till salu! Ja, det skulle ju kunna bli en sån där " Zlatan" där någon knackar på och erbjuder ett överpris för huset. Men INTE idag! En snöig kall vinterdag skulle jag åtminsone överväga det... Det är så otroligt härligt att bara kunna sätta på tebryggaren och gå ner och gå ner till vår egen badplats och simma för att sedan sätta sig på altanen och se ut över det glittrande vattnet och dricka te i godan ro. Svårslaget var ordet sa Bull!

Nej, nu ska jag ut i solen igen och ta vara på denna underbara svenska midsommarafton!

TREVLIG MIDSOMMAR ÖNSKAR JAG ER ALLA!
Dagens låt: Bara för att den är vacker :) Sarah McLachlan: Angel http://youtu.be/i1GmxMTwUgs

2 kommentarer:

"mannen" sa...

Låten är vacker
Bilderna är vackra men
Vackrast är du älskling
Puss från "mannen"

Cilla sa...

*ler*