Dagens låt:

torsdag 2 maj 2013

Lite boring uppdatering...


Ja, då har bägge ”småkillarna” blivit ett år äldre, 6 och 8 år numer – shit vad tiden går fort!

Igår hade vi äldre generationen på besök och då passade vi på att få hjälp med vårbruket i trädgården. Så himla skönt nu när det är gjort och så otroligt tacksamt med all hjälp!!! Häckar och buskar trimmade, rabatter rensade, krattat, sågat bort träd som gett upp under snön, klippt äppelträden, trappen ute provisoriskt lagad, rensat i garaget, lekstugan städad, gungställningar uppsatta, tagit fram allt till altanen, utemöbler på plats på soldäcket och nere vid sjön, eldat upp gammalt ”räsch” tillsammans med grannen, fått fönster putsade och gardiner uppsatta mm. En väldigt effektiv dag med andra ord J

Idag är jag hemma med Sessan som haft migrän under natten och är väl inte helt fit for fight nu heller. Sitter här och tittar ut över sjön genom de nyputsade fönstren. Så himla fint!!! Man blir ju tyvärr lite hemmablind ibland, men så här på våren, när isen släppt och fåglarna kommer tillbaka i sjön så brukar jag komma på det i gen och verkligen uppskatta det unika läge vi har på vårt hus. Just nu har vi en Stor- Lom som dyker i sjön och en Trana som spatserar fram och tillbaka på andra sidan. Vi har ett par Sång- svanar och ett par änder… ja… och SJÄLVKLART herr och fru Kanadagås!!! *supersuck*. Vår Aussie har inne vanan att fara ut och skälla bort dem så fort de dyker upp på vår strand. Det brukar få hålla på några veckor och sedan ger odjuren upp tack och lov!

Har nu lämnat in examinationsuppgiften till Uppsala Universitet, så den kursen borde vara avbockad och klar nu om allt går som planerat. Skönt – även om jag verkligen älskar att studera. Det blir mer av den varan till hösten, återkommer om det när jag bestämt mig för vad av allt det jag sökt som jag bestämmer mig för att läsa J

Klokers mage bara växer och växer och tiden sprinegr iväg där med. Hon tar ju dessutom studenten nu i början på Juni och sedan i mitten/slutet av Juli (om allt går som planerat) så blir hon mamma. Många saker som kommer att bli annorlunda då för henne J

Själv har jag lagt in om 6 veckors semester, men ska på lite övriga småsemestrar utöver det. Nu i maj har vi först en 50 års fest vi ska på, då vi planerat att bo kvar på hotell. Och helgen efter det har vi blivit bjudna på en helweekend med mat, dryck och rubbet på Fågelbro. Ska bli himla mysigt och trevligt!!! Mamsen och Trötter med flickvän håller kollen här hemma på barn och djur när vi är borta. Sedan i början på juni (efter studenten) tar mannen med sig barnen upp till fjällstugan  i ca: en vecka. Sedan blir det väl sedvanliga utflykter till Liseberg och Kolmården mm, men de får bli när de blir beroende på Kloker och hennes tillstånd. Skulle gärna vilja åka ner till Butter med sambo och titta på deras nya radhus också, men vi får se vad som händer under sommaren och hur tiden räcker till.

Måtte det bli en solig och varm sommar!!! Nästa helg säger prognosen att det ska bli + 20 grader *hoppar och skuttar*. Jag jobbar bara måndag och tisdag nästa vecka, så jag blir lite långledig i värmen – tråkigt va?! FETNOT!!!

Nej, nu ska jag passa på att minska på tvättberget och kanske baka något, nu när jag fick en dag hemma. Sessan är för stunden däckad i soffan och med tanke på hennes mående så lär hon förbli mycket lugn under dagen. Kanske ska jag prova ett mumsigt recept som jag fick av papsen med fru förra veckan… Ja, SÅ får det nog bli, men det blir middagsmat och inte bakning ;P

Må gott så länge! / Cilla

1 kommentar:

Pappa kj sa...

det recept vi skickade hoppas vi att det smakar.Får vara ett tack för det recept vi fick vid ett besök på taco-paj en paj som nästan blivit vår favoritpaj.
Kramar i mändd till Er alla.
Inger o KJ