Dagens låt:

söndag 4 december 2011

Jul, jul, strålande jul...

Har haft en toppenhelg! Är dessutom ledig på måndag också, så det är riktigt ljuvligt. Har haft julmys med barnen i helgen, bakat lite, tittat på julkalendern, tittat när de öppnat sina paketkalendrar, griljerat en skinka och kokat risgrynsgröt. Ja, vi gör alltid en skinka innan jul för att äta som smörgåspålägg och den är alltid godare än den på julbordet! På julbordet blir den ju ganska så överkörd av andra delikatesser i min mening, men innan jul är den ensam om att glänsa. Har fixat med lite julklappar och är så gott som klar nu känns det som. Några kvar att skaffa till Butter och Kloker, men i övrigt är det fixt och färdigt - känns bra!!!
Givetvis kommer nyheterna med en riktig glädjedödare: stearinljus är mer skadliga än en starkt trafikerad väg, med tanke på skadliga saker att inandas... *suck* Men, så lade de till att om man vädrar eller har välventilerat så blir det inte alls lika skadligt. Ja, vi har ju Nivellsystem under golvet samt fläktsystem på vinden, så välventilerat har vi med garanti. Sen funderar man ju på varför inte folk dog som flugor av just ljus förr i tiden, innan elektriciteten?! Tja, eller så var det faktiskt det de gjorde?! Ja, ja, tänker inte gripas av panik för det, det är alltid något som är livsfarligt, ett tag var det kaffe som var cancerframkallande, men inte dricker folk mindre kaffe för det ;) Levande ljus är och förblir en mysfaktor, så jag tänker låta dem brinna lite nu och då i alla fall - så det så!

Har dessutom dragit på mig en förkylning med halsont och huvudvärk, men jag kör strutstekninken och låtsas som om den inte finns. Tänker absolut INTE känna efter, jag har varken tid eller lust att vara sjuk. Småkillarna dras med den där envisa hostan som halva Sveriges befolkning verkar ha drabbats av. Envis som bara den och framförallt nattetid. Det blir till att bädda upp dem så de halvsitter och sover, då funkar det bättre.

Känner att jag blir lite eremit dessa helger. Idag måste jag hämta sessan (som varit hos bästa kompisen i helgen) och sedan skjutsa henne till cheerleeding:en. Det tar emot! Ja, inte att hämta sessan och allt det där, men att behöva göra sig iordning och bege sig ut - DET tar emot. Vill helst bara fluffa runt i mysbyxor hela helgen och inte behöva befinna mig i offentliga sammanhang överhuvud taget! Är ledig 2 veckor i jul, det kommer att bli mycket "mysbyxa" då, det kan jag lova! I mitt jobb sitter jag i olika möten hela tiden och har alltid med andra att göra, så det är liksom skönt att få vara lite osocial på fritiden. Bara mysa med familjen - alldeles lagom :)

Nästa vecka är en hektisk mötesvecka på jobbet. Kalendern har dessutom för få dagar för att jag ska räcka till för allting jag skulle behöva göra innan jul. Och i skolans värld så går folk hem, så att sitta kvar på kvällar och helger funkar inte, vilket är skönt! Gör en hel del övertid ändå, men det är bara att konstatera att vissa saker få vänta tills efter jul och nyår. Det har ju varit ett hektiskt, spännande, roligt och bitvis jobbigt första halvår, men jag tycker fortfarande att jag har ett toppenjobb och trivs som fisken i vattnet! Ingen söndagsångest här inte ;)

Ha nu en trevlig 2:a advent!

Dagens låt: Sanna, Shirley och Sonja. Tänd ett ljus http://youtu.be/R0xyRuf5qRY

Inga kommentarer: