Dagens låt:

lördag 26 november 2011

To hell and back...

Huvudstaden i all ära, men den är inte gjord för bilkörning, det är då ett som är säkert!!! Startade färden i god tid för att slippa alla köer i rush hour, men tji fick jag. Detta är numer staden där man roar sig med att bygga om alla körsträckor så köer är bara förnamnet oavsett tid på dygnet.Stopp - krypkör i max 10 km/ h - stopp - krypkör- stopp- stopp- stopp - krypkör... Och folk kliar sig i huvudet och undrar hur jag orkar arbeta 45 minuter- 1 timmes bilkörning hemifrån. Jo ni, på den tiden hinner jag köra 6-7 mil. På samma tid i Stockholm hinner man 7 kilometer! Jäkla idiotstad när det kommer till bilkörning!!!

Som om nu inte det räckte, så när vi sent om sider tagit oss fram till hotellet, där vi förhört oss om att vi kunde parkera i parkeringshuset där hotellet hade egna parkeringar, så hade de ingen parkering ledig! Men!!! Det talade de inte om, utan när jag ringde på klockan vid parkeringsnedfarten och förklarade mitt ärende, att jag skulle bo på hotellet och nu ville parkera i parkeringshuset, så släppte de snällt ner mig där. Parkeringshuset var TRÅNGT!!! Överfullt, snorsmala körvägar, med 90 gradiga vinklar samt stora pelare ÖVERALLT!!! Och så var det ju det där med att det faktiskt inte fanns en enda ledig plats heller. Givetvis hade hotellet sina parkeringar längst inne i ett hörn och väl där var det operation OMÖJLIGT att ta sig tillbaka. Hade mannen i biltelefonen som gjorde sitt bästa för att lugna den panik och frustration som infann sig hos mig. I baksätet hade jag en Kloker som inte har en susning om vare sig bilkörning eller trafikregler, men som nu haglade ur sig tips och besserwissiga råd i hur jag skulle ta mig därifrån. Samtidigt ringer Sessans farmor på mobilen och undrar var vi tagit vägen.Hur än jag försökte komma runt så var bilen för lång och svängradien för liten. Där och då hade jag gett vad som hest för en 2 sitsig Japansk liten skitbil! Hotellet fick också en skopa av mina mindre väl valda svordomar. Hur i H kan man ha noll koll på om det finns parkeringar, när det vet hur detta idiotparkeringshus är gjort?

2000 svordomar senare, en stor potion tur, trafikregel överträdelse (körde mot enkelriktat), stressnivå på topp och totalt genomsvettig lyckades jag ta mig ut ur parkeringshuset - för att ALDRIG MER återvända. Kändes verkligen som en version av helvetet i min tolkning! Har istället valt att stå på en lättparkerad, men SVINDYR parkering utanför hotellet. Typ 800 kr kommer den att ha kostat när vi åker härifrån imorgon. Men det var det värt. Kommer gladeligen betala 1000 kr för att slippa parkeringshus a´la huvudstaden i fortsättningen!

Dagens låt: Pat Benatar: Anxiety

2 kommentarer:

Anonym sa...

PAPPA KJ SA.Nu tror vi att vår dator fungerar igen,så jag har 5 bloggar från dig och 63 meil att ta hand om.
Kramar till Er alla

Cilla sa...

*ler*, Ja, då har ju du att göra en stund ;)
Kram tillbaka