Dagens låt:

söndag 20 november 2011

Joddlar vidare :)

Jaha, så var hösten tillbaka igen :( Regn och rusk, rena Englands vädret... *suck* Nu vill jag faktiskt ha snö - så det så!!!

Var och handlade med Lillprins Bus nu på förmiddagen. Det var så lugnt och skönt, ingen fredagshysteri där minasann. Gjorde nämligen en snabbshopping i fredags, på en av stormarknaderna i stora staden där jag jobbar, och där blev man hyperstressad bara av att kliva in. Fullt med folk, långa köer och alla lika stressade. Jag undviker vanligtvis fredagsshopping som pesten, det och barnbidragsdagen samt löningshelger. Då ska man INTE vara i shoppingtagen. Söndagar är ljuvligt - helt i min smak :)
Dagens shopping var jättemysig! Lillprins och jag köpte även lite julsaker och senare idag ska jag börja fixa ordning här hemma inför advent nästa helg. Då är jag borta fredag till söndag med Kloker på hennes egenvalda weekend. Således måste förberedelserna ske denna helg. Hade då också önskat att helgen bestod av en extra dag.

Har kollat kalendern och kan inte förstå hur jag ska få dagarna att räcka till innan jul. Det handlar då mest om jobbet. Det är sjukt mycket nu... Har bestämt mig för att vara ledig fån och med den 23/12 till och med trettonhelgen. Det blir jätteknasigt på jobbet om jag inte jobbar så länge som möjligt innan jullovet, så det är bara att kämpa på ;)

Läste Keplers "Eldvittnet" igår. Fick början beskriven av en person och sedan dess har jag inte kunnat släppa den, så nu fick jag lov att köpa den och ta reda på resten. Riktigt bra faktiskt! Brukar inte gilla den kategorin av böcker, men denna handlar delvis om HVB hems branschen, så därav tyckte jag att den var intressant och läsvärd.

Kommande vecka är fullspäckad både jobbmässigt och privat. Ibland undrar jag hur jag hinner med egentligen, men eftersom jag gillar både jobbet och den privata delen av mitt liv så är det fortfarande kul. Men jag har hört att även positiv stress är skadlig, så jag måste nog hitta en mer vettig balans och ett lugn framöver om det ska hålla hela vägen. Men en kollega till mig som varit med och startat upp det vi gör i en annan kommun säger att första året är kaos och så är det bara. Sedan lugnar det ner sig. Vi får verkligen hoppas att det är så... PÅ tisdag ska jag på föreläsning med Lotta Abrahamsson. Har varit på hennes föreläsning förut, men detta är en ny som handlar om hur man kan få kompisar och bygga nya sociala kontakter om man har en autismspektrumstörning. Det ska bli spännande att se vad hon har att komma med. Jag arbetar ju med många barn och ungdomar som har det, och ju mer man har i sin verktygslåda, desto mer kan man hjälpa. Vi blir aldrig fullärda, utan kan alltid lära mer :)

Filosofen ska på kalas idag hos en klasskompis och jag ska förutom adventsstylingen fixa en Flygande Jakob som Kloker beställt. Bäst att ta tag i dagen om allt ska hinnas med :)

Dagens låt: Julie Andrews och the Muppets: The lonely goatherd http://youtu.be/pjSjB-3xPVM

Inga kommentarer: