Dagens låt:

söndag 6 november 2011

Eremit- helg del 2- julfnul

Min kropp har nu meddelat att den fått nog av sömn och energin pickar på uppmärksamhet :) Härlig känsla det där :) Har således städat lite, tvättar för fullt och drabbades helt oanandes av ett enormt jul - sug. Jag vill verkligen ha snö och jul nu!!! Det var många år sedan jag kände så, brukar vanligtvis vara väldigt minimalistisk, men i år (eller åtminstone i skrivande stund) så känner jag för julgardiner, röda och vita kuddar i kökssoffan, pepparkakshus bakning med barnen,  bakning av andra saker som hör julen till, fullt med julbelysning och allt det där.

Vi har på jobbet fått information om att vi måste ta ut alla våra semesterdagar innan nyår, OM inte vår chef anser att det är omöjligt för verksamheten. Är det så att de måste tas ut, så kommer jag vilja lägga dem så att jag blir ledig från 13 december till 5:e januari och DÅ mina vänner blir det julstädning och pynt av, det kan ni vara säkra på :) Men, ifall semsterdagarna inte ska tas ut så får julstöket vara beroende av energinivån, som jag ändå hoppas ska vara i någorlunda fas. Men nog skulle det vara lite skönt med ett låååångt jullov alltid...

På jobbet har vi bestämt att vi ska ha en mordmysteriekväll. Det är min underbara vän Nina som skriver och säljer sådana (länken hittar ni på vänster sida). Det ska bli så himla kul att prova och det blir ett litet men naggande gott gäng som ska drabba samman över god mat och dryck.Ska bli SKITKUL att få gå in i sin roll och samtidigt vara en del av mysteriet och dessutom ha koll på vem som säger och gör vad så att just jag löser mysteriet... Återkommer självklart med detaljer om det, men det blir inte förrän i december. December känns nämligen som en helt rätt månad för MORD *moahahahaha* Utöver det så blir det väl någon form av julmiddag med glöggdrickning för teamet skulle jag tro.  Men innan dess så ska hela november ros iland och nya ärenden kommer till varje vecka, så nog har vi att göra alltid :)

Sen är det ju det där med julklappar. Förra året var jag så gott som klar innan december började, men i år har jag inte en susning om någonting. Har inga som helst idéer och tidsmässigt blir det ju en gåta hur jag ska hinna med. Det var ju det där med semestern förstås...Nätet är ju en räddare också, men när har jag tid att sitta och surfa på det?! Har ju knappt tid att blogga nu för tiden. Men, det löser sig, det gör det alltid. Barnen har inte uttryckt några speciella önskningar, men det kommer säkert, om inte annat så vet vi ju vad de gillar och julklappar är trots allt julklappar. Vi har inga kinkiga, otacksamma barn i det här huset inte! Butter kommer hem hela jullovet och som det verkar så kommer Trötter också en vecka. Fulltalig familj med andra ord, ingen dålig julklapp för mamman :)

Nej, nu ska jag fortsätta att slösa på min energi :)
Dagens låt får förbli densamma!

1 kommentar:

Nina sa...

Tack för reklamen goa du:)! Och tack för beställningen! Mooohahahaha! KRAMIZ