Dagens låt:

lördag 5 november 2011

Eremit- helg :)

Jajje mensan! Har total retreat denna helg och pratar inte med så många andra än mig själv (ja och en och annan hund eller katt eller så förstås). Detta tillstånd inträffar max en gång per år, för oftast är ju detta hus fullt av folk. Ganska så härligt faktiskt, även om jag saknar familjen i smyg ;) Har roat mig med att göra ungefär NADA! Läst någon bok, blippat runt på tv:n, sett någon film och så har jag sovit - MASSOR!!! Sova är verkligen underskattat. Nu brinner det i brasan och den nybryggda tekoppen står på plats och väntar.

Det där med brasan har en lite kul effekt, nämligen den att så fort den tänds så hamnar en liten Golden framför den :) Ja, det är nog som de säger "sådan matte, sådan hund". Han fullkomligen älskar värmen från brasan och kan ligga där i timmar. Vår andra hund tycker helt tvärtom och ligger oftast vid ytterdörren och flämtar. Husses hund minsann! Ja, inte för att husse brukar ligga vid dörren och flämta *ler*, men han fryser så gott som aldrig.

Veckan som gott har varit jobb som vanligt, men jag var också hemma en dag, när jag från ingenstans fick en febertopp på 39,5. Mådde verkligen piss där och då, men den var snabbt övergående tack och lov. Filosofen har också varit sjuk, han fick någon form av virusblåsor i munnen (Afte) och har haft riktigt rejält ont och svårt att äta. Men nu har det blivit bättre och han börjar bli som vanligt igen. Pluppisen...

Lillprins hade en egen härlig filosofi härom dagen. Han hade badat och gick för att hämta ett par kalsonger. Efter en stund kommer han ut till mig och håller upp ett par kalsonger i liten storlek framför sig och säger:" - Mamma, de här kalsongerna har växt ur mig!" Ja men, ni hör ju! Han har verkligen förstått det här. Äntligen gick det upp för mig; det är ju inte jag som växer ur mina kläder, det är ju de som växer ur mig ;) De där små lillprinsarna är minsann egna små klokböcker de...

Nej, nu ska jag njuta vidare av lugnet. Kanske skriver jag lite mer imorgon.

Dagens låt: Bara SÅÅÅÅÅ vacker... Chris Medina; What are words http://youtu.be/nQY4dIxY1H4

Inga kommentarer: