Dagens låt:

fredag 28 oktober 2011

Bakåt vecka :(

Detta har varit en tung vecka rent jobbmässigt, mycket som gått bakåt eller bara krånglat till sig *suck*. Dessutom långa dagar med övertid och sjuka barn hemma. Grått och tråkigt rent vädermässigt bidrar ju inte heller till mer ork direkt . Jobbet är ju det som det är, och jag vet att det är svårjobbat emellanåt och att alla inte jublar över den hjälp man har att erbjuda. Allt kan vi ju heller inte lösa tyvärr...

Helgen är ett välkommet element denna vecka även om det är lite tungt att gå hem på fredagen och känna att det varit en bakåtvecka. Men då kan ju nästa vecka bara bli bättre får man hoppas. Tack och lov för mina underbara arbetskamrater. Vi behöver verkligen varandra, för det blir bitvis väldigt ensamt när man är ute i sina ärenden och som sagt, allt vi föreslår eller lyfter som åtgärder tas ju inte emot med stående ovationer precis. Detta är absolut inte ett jobb man väljer om man har som högsta prioritet att göra sig populär ;) Men det är skönt att kunna vila sig i att man gjort sitt bästa och dessutom med styrdokumenten som bas och eleven i fokus.  Vårt primära uppdrag är ju att hitta förutsättningar för eleven att kunna få en bra och fungerande skolgång. Dessutom är vår tjänst helt nytt i kommunen och därför tar det ju ett bra tag innan själva idén har landat och fått fäste ute på skolorna. Förändringar ÄR jobbigt och ännu jobbigare i en skolvärld som redan har det tungt och tufft. Det är bara att härda ut och fortsätta göra det bästa man kan för eleven.

"Få har dött av att kämpa vidare, men många av att ge upp"

Halloween är det som är på schemat här hemma just nu och i skrivande stund sitter Kloker och Lillprins och skär ur en pumpa som ska få lysa i mörkret här utanför. Lillprins dagis hade beslutat att inte barnen skulle få klä ut sig i år för att de små barnen blir så rädda. Men det skulle däremot Filosofen och sessan göra, vilket då inte var så kul för Lillprinsen. Men den underbara fritidspersonalen räddade upp situationen genom att ta över påklädning och sminkning, så Lillprins behövde inte se och veta det. Men nu ikväll har han fått sin nya dräkt: en krokodil dräkt och dessutom en apmask, så han kan variera och Halloween hemma är helt okej också i hans värld.

Som en välbehövlig oväntad guldkant hade Kloker och en kompis lagat middag idag som stod färdig på bordet när jag kom hem - sånt är lyx och med tanke på min vecka på jobbet och hur trött jag är så blev jag alldeles tårögd.

Idag kommer sessans pappa hit och stannar tills på måndag, så hon lär ha full fart denna helg. Just nu är hon på spökvandring med en kompis. Mannen hade planerat att ta med sig småkillarna till Kolmården på söndag, men Filosofen har feber och ont i halsen och verkar allt annat än bli bättre. Pratade med sjukvårdsupplysningen som sa att om det höll i sig med febern och halsen så skulle vi åka till doktorn och odla i och med att han varit hängig så långt innan också. Lilla pluppen... Just nu äter han i vart fall lite glass - alltid något! Vi håller tummarna för att han snart blir bättre.

Själv skulle jag kunna sova bort hela helgen för idag är jag helt slut!!! Men det ska jag inte, för jag vill umgås och mysa med min fina familj också. Önskar att jag hade mer energi så att jag kunde orka göra fler rent fysiska saker, men att ha soffmys med barnen framför en film är ju inte fy skam det heller ;)

"Om man vill göra en visa lite mer gnolig, så kan man lägga till några tiddelipom" (Nalle Phu)

Trevlig helg på er - för det ska jag ha :)

Dagens låt: Billy Ocen; When the going gets tough: http://youtu.be/c_e2D2qsaso

Inga kommentarer: