Dagens låt:

lördag 15 oktober 2011

Södra Sverige :)

Befinner mig för närvarande i mörkaste Småland, tja, eller södraste Småland kanske man ska säga även om det är kolsvart utanför fönstret i skrivande stund. Idag har jag dessutom varit i både Blekinge och mitt älskade Skåne. Sammanlagt denna helg kommer jag att ha kört närmare 140 mil. Men jag gillar ju att köra bil, så det är helt okej ;)

Butter har det toppen här nere med supergoa och trevliga kompisar!!! Det är så härligt att se! Vi har besökt Sveriges första IKEA i Älmhult och idag har vi varit i Kyrkhult där jag är döpt och bodde mitt första år. Tittade på huset vi bodde i, byn i allmänhet och var in i kyrkan och tittade på dopfunten till och med, men större delen av dagen tillbringade vi med en dam som bodde i grannhuset till oss när vi bodde i Kyrkhult för 40 (!!!) år sedan. Det var ett kärt återseende för min kära lilla mor och för granndamen och många gamla minnen väcktes till liv. Träffade även hennes dotter som är 8 år äldre än mig, och hon kom ihåg både mamma och mig. Själv har jag ju inga minnen från denna tid, var ju bara ett år, men det var kul att se och kul att höra om alla gamla minnen. Vi lovade att vi skulle komma tillbaka igen och hälsa på och då hoppades granndamen att vi skulle få möjlighet att träffa de 2 sönerna också. En av dem är lika gammal som mig och enligt de gamla minnena och berättelserna så var han väldigt förtjust i mig när jag var liten (vi umgicks med dem även några år efter vi flyttat därifrån tydligen) och han brukade stå i hallfönstret och vänta när vi skulle komma och ropa " Det är min Cilla"! Populär redan då tydligen *ler*... Djurvän som jag är och hundtokig som jag var när jag var liten så har jag bara ett minne från denna familj och det var hundarna "Silva" och "Bamse" =P

Men vackert är det här nere och jag har förbannat mig själv hela dagen över att jag inte tog med mig kameran! Men, så är det ibland när inte hjärnan är på rätt ställe.

Nu sitter jag i min hotellsäng och inväntar John Blund (han lär inte vara nödbedd...). Vi har även avklarat en middag med ungdomarna på Kinarestaurangen i den lilla staden och lämnade sällskapet när drinkarna började komma på bordet :) Vi var dock välkomna att stanna kvar och delta i festandet, men som mamma så känner jag att det där lämnar vi nog till ungdomarna istället. Imorgon ska vi handla åt Butter så att han har en välfylld kyl och frys när vi återvänder hem. Men det har varit en härlig helg med härliga möten med både äldre och ungdomar.

Dagens låt: Bara en låt jag haft på hjärnan de senaste dagarna: Pink; Fucking perfect; http://youtu.be/CqK_rpYTJtQ

Inga kommentarer: