Dagens låt:

söndag 13 november 2011

Cheeseus vad kallt det har blivit ute helt plötsligt. På grund av den tidigare värmen har man ju liksom förträngt att det är november och att vid samma tid förra året hade vi gott om snö redan. Det är på något sätt lättare att ta kylan om det är snö, då klär man på sig automatiskt liksom. Får väl helt enkelt inbilla mig att det är drivvis med snö ute, så jag tar på mig ordentligt och slipper vara morrig av att frysa. Älskar hur som helst min täljstens kamin som går varm här hemma med en härligt värmande brasa. En fördel med vintern är att de riktigt goda mandarinerna kommer då. Jag kan äta hur många som helst, vilket även gäller för hela familjen. Mandarinkontot är stort under vintertid.

Till veckan ska jag och mannen på en liten utflykt på tu man hand. Händer inte så ofta minsann, men nu blir det av. Har visserligen lite annat som vi ska göra också, men det är skönt att få tid att göra saker bara vi två. Mormor är här hemma och håller övriga familjen i fas.

Har faktiskt börjat fixa lite inför julen och gjort en del inköp, så förra veckans "jag vill ha ordentlig jul i år känsla" sitter faktiskt kvar. Sen var det ju det där med tiden, men mamsan har lovat att fixa till köket medan jag och mannen är på tur. Har även fått klart att vi måste plocka ut våra semesterdagar, men vi fick dispens till trettonhelgen, så jag får se hur jag ska lägga ut dem. Lite vill man ju anpassa efter kollegorna också, för det är inte så kul att sitta helt solokvist på kontoret på en öde skola under lovet.

Jobbet flyter på och det är lite som en tango: två steg fram och ett steg bak :) Men jag och en av mina underbara kollegor konstaterade i veckan att trots det höga tempot och trots att det bitvis är ett väldigt tufft jobb, så trivs vi till 100% och kan inte tänka oss att göra något annat just nu. Vi har denna vecka inte hunnit gå ut på restaurang och äta vår lunch, vilket vi brukar. Istället har vi kommit på att Ica Maxi har en supergod wok som man kan köpa över disk, med extra chilisås och ett kycklingspett är den kanon. Killen som jobbar i disken vet nu vad vi vill ha, så han behöver bara se oss, så kan han börja genomföra ordern ;) Sallad förlorar ju lite av sin glans när det är kallt ute. Kall mat går fetbort då!!! Vi har dessutom investerat i fleecefiltar som vi har på kontoret. Ibland när jag sitter på nån dragig gammal skola så längtar jag verkligen till min fleccefilt på kontoret! Den och en varm kopp te kan verkligen rädda upp fryslorten Cilla under arbetstid...

Med övriga familjen är det bara bra. Småkillarna lever livets glada, vilket även våra stora killar gör - en i Småland och en på Madeira. Men nu hör man lite mellan raderna att de faktiskt längtar hem lite... Småsyskonen längtar också efter sina storebröder! Tyvärr kommer ju inte Trötter hem i jul, man han kommer antagligen några veckor i januari. Butter blir hemma hela jullovet :)

Idag är det fars dag, så jag passar självklart på att gratulera min egen käre lilla far samt min man, som tyvärr jobbar hela helgen så det blir inget firande tillsammans med honom. Men självklart firar vi ändå  här hemma ;)

Dagens låt: En av mannens favoriter: Eva Dahlgren; Guldgrävarsång http://youtu.be/9ybVH8NxgyE

Inga kommentarer: