Dagens låt:

fredag 13 december 2013

Det blir bättre och bättre dag för dag...


Det har varit en ganska bra vecka faktiskt! Jobbet var till en början turbulent som 17, men slutet av veckan var bättre än på länge. Dels för att det äntligen togs beslut som gav effekt och dels för att vi fick en hel del cred för vårt arbete mot skolorna och eleverna från alla möjliga håll. I torsdags em hade vi mer eller mindre skratt festival under en föreläsning, SÅ behövligt och så HÄRLIGT att få känna så på jobbet igen. Nu är det bara en vecka kvar innan jullovet och den består mest av att ”knyta ihop säcken” lite för den här terminen.  Vi avslutar året med bågskytte och jullunch med teamet J
Jag kompade del av dagen idag och var och handlade julklappar med mannen. Skönt att slippa göra det ensam och mannen är faktiskt riktigt bra att ha i julklappshandeln nu när grabbarna blivit större. Han har riktigt bra och kloka förslag som jag aldrig hade tänkt på. Jag fick en julklapp i förskott av mannen; Iphone 5S, så jäkla snygg (valde den i guld). Vi har ju ”våra” kontaktpersoner på Telia som fixar allt åt oss, så det blev en trevlig stund där i butiken. Nu kan jag använda min gamla Iphone 5 till jobbmobil istället för den jag fått av jobbet, som är hur dålig som helst. Dessutom är den av ett annat märke och det underlättar ju REJÄLT med telefoner som är lika.
När jag kom till barnens skola kom en av deras lärare fram och talade om att de nu hade en specialpedagogtjänst ledig som hon tyckte att jag skulle söka. Kul! Men, jag vill varken jobba där jag bor eller i mina egna barns skola, så jag tackade för omtanken, men förklarade som det var. Hon förstod hur jag menade.
I onsdags var jag i Uppsala på studier och det gick hur bra som helst. Har en riktigt bra seminariegrupp med härliga människor i, så diskussionerna blir intressanta och givande. Kommer nog aldrig sluta att plugga! Även om det ibland känns tufft när inte tiden räcker till, så är det ändå så roligt och givande att det väger över alla dagar i veckan. Till våren blir det åtminstone en kurs mot Stockholms universitet och det ska bli spännande att se hur det är där. Sen har vi inte riktigt bestämt om det blir mer Uppsala eller Kristianstad istället. Det beror lite på hur många obligatoriska träffar det är i Kristianstad. Det ska vi ta reda på till veckan som kommer, så att vi kan tacka ja till de kurser vi ämnar att gå.
Helgen kommer att bestå av pepparkaks bakning, matlagning, studier, städ och som vanligt massor av mys med barnen. Snön har ju tyvärr försvunnit och ersatts av hård is överallt. Nu säger de att det ska komma ny snö under natten, men att den ska smälta bort igen bara någon dag senare *suck* Ja, ja, allt kan man inte få, men det gäller att vara glad för och uppskatta det man har istället J

Inga kommentarer: