Dagens låt:

torsdag 19 december 2013

Med viljan kan man förflytta berg!


Visst är det så J
Pratar mest om mitt ärende på jobbet som jag arbetat kring sista tiden. Med mycket vilja och en massa ”jäklar anamma” kan man verkligen göra skillnad! Tufft har det varit, men nu så kan alla inblandade ha en go och fin jul.
Har haft en riktigt bra avslutning på jobbet detta år. Har fått massor av cred för väl utfört arbete och det känns jättekul! Sen väntar ett nytt år med nya möjligheter. Ska läsa tre kurser nästa år, en mot Stockholms Universitet, en mot Uppsala Universitet och en mot högskolan Kristianstad. Kul att möta nya ställen och nya människor, men framförallt ny kunskap J Har min underbara kollega med mig och vi har verkligen galet kul på våra ”utflykter”.
Men först väntar jul och nyår med nära och kära. Har huset fullt under jul, alla barnen är hemma, de stora med sina sambos. Känns härligt att de valt våra jular som ”standard”, men det kommer säkert att ändra sig längre fram när de får barn och vill dela med sig av dem under jul till fler personer. Får njuta helt enkelt alla gånger de är här! Även min lille far kommer hit, vilket också självklart ska bli trevligt!
Lite synd är det på snön som nu har försvunnit helt. Idag är det också tjock dimma över sjön, så det har liksom varit ”skumt” hela dan och aldrig riktigt ljust. Men snart vänder det! Hösten kom och försvann känns det som och plötsligt är det väl vår också!? Men så är det väl när man upplever att dygnet har för få timmar, tiden bara rinner iväg utan att man märker det. Får hoppas att våren går i lite mer lugn takt.
Lyx värre är det att mannen är ledig ganska mycket under jul och nyår detta år. Ja, lyx var ordet sa Bull J Dagen till ära har jag 3 små sjuklingar hemma, feber och halsont. Men, men, det hinner nog gå över innan jul. Det är mest minsting som är rejält hängig, de andra är inte lika märkbart tagna av sjukdomen. Så, någon skolavslutning i kyrkan blir det inte ikväll. Jag var (som vanligt) julblomme ansvarig till fröken, så mannen och en annan av mammorna i klassen var och lämnade min kreation till fröken imorse i skolan. Jag gör grupperna själv, de blir finare då och unika dessutom  ;)
Har en kursexamination som ska in i början på januari, men förutom det ska jag bara njuta av ledigheten och familj och vänner. Det kommer kanske bli klent med uppdatering under helgerna, så därför önskar jag er redan nu:

GOD JUL

&

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: