Dagens låt:

torsdag 16 januari 2014

Full fart!


Kylan och snön håller i sig! Riktigt härligt med vinter som den ska vara. Trodde väl aldrig att lilla fryslorten i mig skulle kunna tycka så, men tydligen…
Har nu kommit igång på jobbet med vårterminens alla bestyr och ärenden, kul som 17 är det fortfarande och ett spännande jobb men idel nya utmaningar. Har fixat alla litteraturlistor till kurserna och lämnat in till den som beställer böckerna, samt bokat de första tågbiljetterna till Kristianstad. Enligt första schemat vi fick var det bara ett obligatoriskt tillfälle, men när vi mailade med kursansvarig så visade det sig att det var 4. Men, men, det är kul att komma iväg lite. Kursen ligger bra till under veckorna och vi hittade bra tåg, så att det blir nattåg dit och hem, på så sätt tappar vi inte så mycket arbetstid J Sen har ju jag och kollegan ALLTID galet kul på våra utfärder, så ju fler tillfällen, desto roligare!!! Nästa vecka börjar även kursen i Uppsala, så att det blir en trip dit med.
Till veckan börjar vår nya kollega också. Det ska bli jättekul med lite nyheter i teamet och han verkar vara en balanserad och glad person, så han kommer säkert att passa bra både i professionen och i teamet. Sen blir det ju som sagt flytt till Stadshuset där våra nya kontor väntar. Mycket nytt och spännande på gång!
Fick tillbaka examinationsarbetet godkänt och klart med kommentaren: ”Bra och nyanserat skrivet om skolfrånvaro!” J Känns sååååååå skönt, för det innebär att jag för en gångs skull har en pluggfri helg!!! DET behöver jag verkligen för våren kommer inte att innehålla många sådana om jag tror rätt. Så nu är den kursen avbockad och klar!
Har börjat träna också och det kändes JÄTTEBRA!!! Ett supertrevligt ställe med bra och hjälpsam personal och rolig träning dessutom. Vi hade tänkt få till 3 tilfällen per vecka, men med tanke på alla studier på annan ort, så får vi de första veckorna bara till 2 tillfällen. Men… det är ju bättre än inga tillfällen =P Jag skulle ju faktiskt kunna komplettera med att använda löpbandet här hemma vissa dagar, men den rutinen har jag inte fått till än. Är alldeles för trött på kvällarna när jag kommer hem. Det tar väl en stund att vända tillbaka dygnet efter all ledighet med sen uppgång och sen läggning…
Har bara ett litet aber i min tillvaro… Min visdomstand som står på remiss till kärlkirurgen för borttagning. Den har börjat att ”höra av sig lite” ibland och skräcken är ju att den ska få för sig att tjonga igång helt. Har haft tandvärk en gång tidigare och det var HEMSKT!!! Vet inte hur det fungerar, men OM den skulle göra det så måste det ju finnas någon form av akut kärlkirurgi, för jag kan ju inte vänta upp till 3 månader i så fall på att få min remisstid?! Men, än så länge håller jag tummarna för att den bara tänker ”knorra” lite, DET kan jag stå ut med! Även om jag gått på KBT behandling för min tandläkarskräck, och den är så mycket bättre nu, så är det ju fortfarande inte ”tjohoo och klackarna i taket” vid tanken på att behöva operera ut en tand…
Nej, nu väntar kaffekopp nr 2 på min uppmärksamhet. Är fortfarande sjukt nöjd med min kaffemaskin, så lyxigt så!!! Ha en bra dag!

Inga kommentarer: