Dagens låt:

fredag 3 januari 2014

...och ett gott nytt år :)


Fasligt vad åren går fort nuför tiden… 2013 liksom bara kom och försvann, men det var ett ganska bra år. 2014 har bara hunnit börja än och vem vet vad det har att bjuda på?! *spännande*
Nyårsaftonen blev en lugn tillställning med god mat och trevligt umgänge! Aftonens svårighet blev att få iväg ljuslyktan med önskningar upp i nyårsnatten. Det blåste rätt rejält ute, så det tog sin rundliga lilla tid och det var en liten rysare innan den for iväg med önskningarna för 2014, men till slut så gick det. Nu återstår bara att se om de slår in!
Njuter fortfarande för fullt av ledigheten, även om studierna har börjat smyga sig på. Har haft besök av en kollega som varit här och provat på min nya kaffemaskin. Han har aldrig varit här förut, så det var ett trevligt besök!
Kloker och Ärtan har också kommit hem igen och mannen har åkt och jobbat, så vardagen börjar också ta plats i tillvaron.
I morse när jag kom upp hade jag ett missat samtal på telefonen och det var en av mina allra bästa vänner som hade ringt. Hon hade varit i en närliggande stad och hade tänkt titta in hos mig, men eftersom jag inte svarade så antog hon att jag inte var hemma. Men… det blir fler tillfällen! Vi hade i alla fall ett långt härligt samtal på telefonen och det är så häftigt att det alltid är som att vi nyss pratat med varandra!
Anledningen till det missade samtalet  är den att jag har inte hunnit fixa till allt i min nya telefon och däribland just ringsignalen. Med tanke på alla tv- spel, I-pads och annat som plingar och låter i detta hus, så hör jag inte om min telefon ringer i och med att jag inte känner igen signalen. Men, nu har jag bytt till min gamla, så nu har jag koll igen! Sessan har också fått en Iphone 5s, hon fick den och Filosofen fick hennes gamla Iphone istället för den som jag körde i tvättmaskinen, så nu är alla glada och nöjda!
Grannen har precis varit här och druckit kaffe och pratat bort lite studietid. Hon pluggar nämligen också, och ibland behöver man anledningar till att inte plugga, så som att dricka kaffe eller te med grannen =P Vi pluggar helt olika saker, men har ändå massor av gemensamma beröringspunkter, vilket ger roliga och berikande samtal!
Är galet nöjd med all städning och rensning som jag hunnit med under denna ledighet. Har kastat och skänkt bort otroligt mycket saker och känner mig så nöjd med det!!! Blir nästan så att man får blodad tand och vill bara fortsätta och fortsätta. Men… *suck* studierna måste få ta sin plats också, så förrådet ute får vänta till våren. Ja, vädret är ju kanske inte det hävligaste för utejobb heller, grått och regn, grått och regn! Januari visar sig från en helt ny sida! Supertrökigt!!! Vill ha snö och max – 10 grader.  Fast jag gillar ju inte att frysa, men om detta är alternativet så kan jag faktiskt tänka mig att frysa lite…
Sommarens utlandssemester är nu bokad och klar. Det blir 2 veckor i augusti som hela familjen får njuta av sol, värme och god mat *längtar* Känns skönt att ha det att se fram emot under våren och det ger lite extra pepp till träningen. Jag och min kollega ska provträna nästa vecka på ett ställe i staden vi arbetar i. Vi tror att det är något vi kommer att gilla och om det är så, så fixar vi kort och ger järnet några ggr/ v. Det blir ju roligare när man är 2 och dessutom kan man peppa varandra när man inte är på hugget :) Sen får det bli hundpromenader och löpbandet här hemma utöver det. 2014 ska jag röra mig mer!!!
Nej, jag ska väl plugga vidare och sedan njuta av det sista av ledigheten. Barnen har verkligen gått in i ledighets mode och bara myser runt hela dagarna. Det är härlig stämning här hemma, lugnt och skönt och allt bara ÄR liksom… Mer ledighet åt folket!!!

Inga kommentarer: