Dagens låt:

fredag 16 september 2011

Självlagande kycklingfilé och Kinderägg

Ännu en vecka har passerat. Shit i den här farten kommer jag verkligen snart se ut som på bilden i tidigare inlägg ;) Veckan har varit bra på alla sätt och vis, förutom en liten släng av förkylning som jag lyckats ignorera bort. The power of will is not to be ignored *ching- ching* Jobbet rullar på och vi både jobbar ute på fältet och internt. Det är många bitar som ska falla på plats i ett nytt koncept och det är som en av mina kära kollegor säger ”vi får helt enkelt köra bilen och skruva i motorn samtidigt”. Ja, så är det verkligen och det är både frustrerande, skitkul och spännande på en och samma gång. Kinderägg kan slänga sig väggen!!!
Idag var jag ledig från jobbet för att åka och hälsa på min underbara lilla klass från förra året, som nu är stora ettor minsann. Det var ljuvligt att träffa dem och det kändes inte som om man varit borta alls. De ville också försäkra sig om att jag verkligen skulle komma ”som vanligt” varje skoldag hädan efter, men det går ju inte riktigt tyvärr. Kände när jag var där att innan jag går i pension så ska jag minsann ha haft en alldeles egen liten lågstadieklass att följa under 3 år. Det var också jättekul att komma tillbaka till min ”forna” arbetsplats och mötas av idel leenden. Det är verkligen en toppenskola som jag inte skulle ha något emot att arbeta på någon gång i framtiden, men just nu är jag mer än nöjd med den anställning jag har :P

Mannen är i Göteborg denna helg och Kloker ska tillbringa helgen med sin pappa, så det blir jag och barnen på hemmafronten. Optimisten i mig har hyrt 3 filmer som optimisten ska se på när barnen har somnat tidigt och sover sött i sina sängar. Om inte det fungerar så har ju pessimisten 3 stycken filmer att se en annan gång… Lite egentid skulle verkligen inte sitta fel fast att sova är ju också en viss form av egentid ;)

Mannen snodde MIN Volvo när han skulle till Göteborg för i hans var det någon list i backluckan som lossat, så den krånglade vid stängning. Således har jag fått köra den, men tro inte att det är som att köra samma bil. Till att börja med hade han stolen så högt att jag slog i taket när jag satt framför ratten. På grund av en dålig rygg vid ett tillfälle sade han… Sedan är dragläget ett helt annat trots att det är samma märke och modell. Således hoppade jag fram som en övningskörare eller en ekorre med epilepsi längs gatan här hemma innan jag hamnade rätt. Sjukt irriterande!!! Det blir inte till att byta bil ofta det ska gudarna veta! Jag håller mig gärna till min egen. Vi har förresten fått ett nytt kontor för vårt team på jobbet och där är parkeringen gjord för japanska 2 sitsbilar. Ja, men lycka till Cilla med jättevolvon! Det finns visserligen en annan parkering som man kan stå 2 timmar i taget på med parkeringsskiva, så det blir till att skaffa äggklocka och ränna in och ut och ställa om skivan för min del. Det var ju det där med att komma ihåg att ställa klockan också. Ja, ja, lite parkeringsböter har väl ingen dött av?! Och mannen: Det är billigare med parkeringsböter än påbackade bilar *blink- blink*

Nej, mina kära vänner, nu är det fredag och kycklingfiléer väntar på tillagning. Har ännu inte lyckats dressera dem att tillaga sig själva. Kanske är just det lättare INNAN de är i filé form?! Får fnula på den…

Dagens låt: Hörde denna som bakgrundsmusik på ICA Maxi häromdagen och fick en rejäl nostalgitripp :) Will Young: Leave right now http://youtu.be/WbrSLLv0AlA

Inga kommentarer: