Dagens låt:

lördag 10 september 2011

Vad huset bjuder ;)

Ännu en vecka har passerat om man rör sig verkligen mellan ytterligheter på mitt jobb. Men fortfarande är det ett jätteinspirerande arbete och mina 2 närmaste arbetskamrater är helt underbara och vi utövar skratterapi varje dag. Ska det fortsätta så här så kommer jag att bli lastgammal med tanke på att ett gott skratt sägs förlänga livet ;)
Har lyckats klara mig från att backa in i fler personer på stadshuset, men knyter tros det en del nya kontakter så tydligen har jag även andra skills när det kommer till relationer… Men vissa tics har jag onekligen införskaffat mig för både jag och mina arbetskamrater tittar både en och två och 20 ggr innan vi backar ut numer :) ja, där får ni bevis för vår starka teamkänsla minsann!!!

Har trots det en kropp som känns både sned och vind idag, men det beror mer på vår nattgäst, sessans bästis. Själv var jag trött i kvadrat när jag kom hem igår och hade utan övertalning med glädje landat på kudden redan vid 19 tiden, men sessans bästis ville absolut att jag skulle sova där de skulle sova. Det där med trygghet ni vet?! Således fick jag uthärda och genomlida både diverse barnprogram, fredagsmys och idoluttagning innan jag fick lägga huvudet på kudden i en allt annat än ergonomisk soffa. Hade precis lyckats starta en konversation med John Blund när bästisen ångrar sig och vill åka hem istället *suck*. Eftersom detta absolut inte är första gången detta händer så bestämde vi med flickorna att dessa övernattningar kanske ska skjutas på framtiden tills bästisen är helt övertygad om att hon faktiskt tänker ge det ett ärligt försök och är mogen för det. Känner att jag också behöver mogna i min övertygelse om att detta verkligen kan fungera, oddsen känns inte riktigt rätt som det är nu… Leka kan man ju göra ändå.
Trötter har nu fått klart att han har fått jobbet på Madeira!!! Superkul för honom och det ska verkligen bli kul att höra hur det går för honom. Ett riktigt äventyr minsann, inte helt fel för en 19 åring! Våra småkillar däremot kommer tycka att det är helt oacceptabelt att storebror inte kommer hem och hälsar på oftare än 2 ggr/år. Tror nog att storebror också tycker att just DET kommer att kännas jobbigast… Men det finns ju Skype och annat så vi får göra det bästa av situationen. Tänk att våra ”stora” grabbar verkligen har flyttat och dessutom tagit tag i livet med bra och genomtänkta lösningar. Det är ju trots allt inte lätt för ungdomar med ”bara” gymnasieutbildning att komma vidare, men våra grabbar har lyckats bägge två och det är vi stolta och glada för!

Själv sitter jag och väntar på att den där inbyggda Duracellkaninen som bor i mig ska hitta tillbaks igen. Lite överdriven energi skulle inte sitta helt fel minsann. Vem vet, plötsligt händer det ;)
Dagens låt: Bon Jovi; Wanted dead or alive http://youtu.be/SRvCvsRp5ho

2 kommentarer:

Monica sa...

Vad härligt att du trivs så bra på ditt nya jobb! Och himla spännande för Trötter med jobb i Madeira. Vi önskar honom stort lycka till!

Vi har också en kompis till lilltjejen som får hemlängtan när hon ska sova över. Jag tror att det är bäst att låta det mogna lite och visst kan de leka ändå.

Cilla sa...

Ja, nu har vi varit tålmodiga och låtit henne försöka gång på gång, men när det aldrig fungerar så blir det bara ett väldigt uttröttande merarbete och med tanke på hur trött jag redan var så kände jag att nu pausar vi dessa försök ett tag framöver :)