Dagens låt:

lördag 24 september 2011

Trötta hjärnor

Oj, oj, veckorna far förbi i flygande fläng! Ännu en bra vecka på jobbet och vi har nu nästan fått klart vårt nya kontor. Ännu en i vårt team är på plats och om en vecka kommer även nr 5. Det känns bra och vi har så sjukt kul tillsammans. Varje dag får man skratta så man får kramp i magen och tårarna sprutar. Fortsätter det så här kan jag nog visa upp ett snyggt sexpack på magen lagom till sommaren utan att behövt göra en endaste sit- up… Men det förstås, i och med att vi inte jobbar på en och samma skola och att vi är väldigt mobila gör att många luncher / vecka äts ute på stadens lunchrestauranger som har VÄLDIGT god mat! Men det är ofta dignande salladsbord också och jag har som tumregel att minst halva tallriken ska bestå av sallad. Försöker äta lite GI inspirerat så man har koll på läget ;) Nästa vecka och veckorna framöver blir väldigt hektiska då jag är i 2 ärenden som kräver mycket av min uppmärksamhet. De brinner lite från bägge ändar kan man säga… Men som sagt, jag har ett jobb som verkligen är SÅ inspirerande, spännande, krävande och roligt att även när det är riktigt tuffa veckor så går jag dit med ett leende på läpparna. Ja,och så har jag helt underbara teamkamrater som verkligen förgyller tillvaron på jobbet också förstås :)
Lite annan update är att Trötter nu befinner sig på Madeira och kommer hem och hälsar på till jul. Det är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kul att han fick jobbet där och han kommer nog växa en hel del på upplevelsen. Butter har det fortfarande kanonbra på sin utbildning i Småland och även han kommer hem till jul. Men innan dess ska jag och mamsen åka ner dit och hälsa på. Med oss i bilen får vi även 3 av Butters bästa vänner härifrån, så just jag och mamsen får väl bara valda bitar av hans uppmärkamhet den helgen, men vi vill nog mest dit för att få en egen bild av hur han har det och lugna våra nerver ;) Vi har planerat andra små utflykter också på egen hand när Butter umgås med vännerna.

Småbuset trivs på skola och dagis och veckorna flyger nog förbi för deras del också. Det är så bra att jag och mannen lagt våra scheman lite omlott så att dagarna för barnen på skola och dagis inte blir för långa. Helgerna för min del går verkligen åt till att mysa ”ikapp” med barnen.

Igår hade jag verkligen fredagshjärna i kvadrat! Trött som seg kola var jag när jag skulle tanka upp bilen innan jag hämtade upp barnen. Svänger in och stannar till vid pumpen, men kommer givetvis på att jag är på fel sida. Tanklocket sitter på andra sidan. Kör således rakt fram och svänger in mellan 2 bilar på den lilla parkeringen där för att sedan backa runt och komma med bilen från andra hållet. När jag ska svänga runt ratten så kommer jag åt tutan på bilen och i bilen bredvid står en kvinna och rotar i baksätet så att bara benen och baken är utanför bilen. När jag tutar precis bredvid henne blir hon så rädd att hon liksom ramlar in i bilen… Jag låtsas som ingenting, backar runt och säller mig vid pumpen igen från andra hållet. Kliver ur bilen, tar tag i pumpen och inser att tanklocket faktiskt sitter på ANDRA sidan! Börjar hysteriskt småfnittra, sätter mig i bilen och gör en liknande procedur fast åt andra hållet och kommer nu rätt (så som jag var från början) och börjar tanka, fortfarande småfnittrandes. När jag kommer in i butiken och ska betala står expediten och skrattar hon med och undrar om jag har väldigt mycket fredag idag?! Till saken hör att jag på instrumentpanelen inne i bilen vid bensinmätaren har en pil som TYDLIGT visar vilken sida tanklocket sitter på…
En annan händelse som visar på att trötta hjärnor är något som finns i familjen är mannens lilla incident från förra veckan. Han har börjat en ny utbildning på distans och förra veckan (eller om det var 2 veckor sedan...) var de i Stockholm för att vara på plats och studera. Det var många deltagare i kursen och därför har de delats in i mindre studiegrupper på 6 personer som ska hålla ihop under året. Min man hade under dagen träffat 4 av dem men inte den 5:e. Trött, febrig och förkyld var han också (vill gärna ha något att skylla på här...). Han frågar en av de andra vem den 5:e är och hon pekar ut honom. Min man går fram och presenterar sig och de börjar prata om sina tidigare erfarenheter och tar även sällskap till middagen. Den 5:e berättar att han pysslat en del med musik och de pratar lite om det. Efter en stund nämner den 5:e att det är genom musiken som han fått kontakt med ungdomar. Mannen ställer lite frågor runt det och om han spelade mycket och eventuellt offentligt?! Jo, han hade gjort en del spelningar... Mannen undrade då om han till och med spelat in en skiva eller så och jo, det hade han väl ett par stycken... Är det något man hört undrar mannen då varpå den 5:e vänder sig om med ett stort leende och säger till mannen: Du vet alltså inte vem jag är? och ser jättelycklig ut. Det visade sig att nummer 5 i mannens studiegrupp är ingen mindre än... PETTER!!! Så kan det gå minsann och LITE (läs extremt, jättemycket) kul har vi haft åt det.

Dagens låt: Petter: Det går bra nu http://youtu.be/Npi4ukxLXTU

Inga kommentarer: