Dagens låt:

lördag 3 september 2011

Veckans pajas...

Ja, det blir helgbloggning nu ett litet tag framöver innan jag fått struktur på vardagen. Mitt nya jobb är otroligt roligt, inspirerande och spännande och jag trivs verkligen till 100% och känner att jag är på HELT RÄTT STÄLLE!!! Är nu i full gång ute på fältet och där finns det mycket att ”bita i” och jobba med, men jag är övertygad om att vi kommer att lyckas med mycket av det vi ska göra.

Familjen mår bra, det är bara Lillprins som igår började visa på förkylningstecken, så vi får se var det tar vägen. Sessan tillbringar helgen hos bästisen igen :)

Jag lyckades (givetvis) backa in min nya bil i en Saab på min jobbparkering *suck*. Jag hade svängt in på en parkeringsruta och skulle bara backa bak någon meter och parkera om lite rakare och hade solen rätt in i rutan från höger. Givetvis kom det en bil på parkeringen från höger just då och det blev lite repor bak på min bil och några små repor och en liten buckla i Saabdörren på passagerarsidan fram. När jag rullade in i bilen hade jag redan tryckt ner kopplingen för att växla om och då fungerar ju inte backsensorn heller. Det blev liksom bara ett litet dunk för jag rullade ju bara bakåt utan gas. Men, det blir till att lacka om bilen bak och Saabägaren får också sin renoverad. Tack och lov för försäkringar och jag är bara glad för att det var en bil jag backade in i och att det bara blev pyttiga plåtskador. Men lite onödigt känns det allt…
Har därför också ont i axeln och nacken. Inte för att det blev någon whiplash, men jag slängde väl runt huvudet så fort när det dunkade till och sträckte väl då till mig. Kör nu Voltaren och vetevärmare!

En lite rolig sak i det hela var att när vi började byta viktig information med varandra så visade det sig att vi satt i samma korridor i stadhuset och har samma fikarum (och stadshuset är STORT med många korridorer och avdelningar). Nu har det också framkommit att kvinnan med Saaben är en av Butters bästa kompisars mamma :) Ja, när barnen är i övre tonåren så träffar man ju inte kompisarnas föräldrar i samma utsträckning längre, men det visar ändå att världen är bra liten ;) Det var ju också ett sätt att ”springa på varandra” =P

Har dessutom självklart blivit den som alla i teamet har haft kul åt denna vecka. Vi pratade om att vi borde få tjänstebilar och fick då kommentaren ”men i ditt fall Cilla blir det givetvis en tjänstecykel”. Vi pratade om vad vi har för försäkringar i jobbet och fick då höra ” Cilla, bilförsäkring ingår INTE!”. Vi pratade om utåtagerande barn som inte riktigt vet hur de på andra sätt kan ta kontakt med kamrater och självklart så ingick jag också i den kategorin ” Cilla, du vet väl att det finns andra sätt att lära känna männsikor på stadshuset?”. När jag skulle åka hem igår blev kommentaren ” får väl se om din man köpt en permobil åt dig nu istället”… Ja, ja, det är ju kul att man kan bjuda på lite glädje hos sina arbetskamrater :)
I helgen ska jag faktiskt arbeta lite med dokumetation. Våra jobbdatorer har inte fått sina lösenord än, så där kan vi inte dokumentera. Får således göra det hemma istället och ta ut tiden vid ett annat tillfälle. I övrigt blir det mys med familjen och lite läsning.

Dagens låt: Lee Hyo Ri; U go girl http://youtu.be/v8Y3NL1KeNQ

2 kommentarer:

Pernilla E sa...

Hej Cilla,
jag heter Pernilla Ericson, är på Aftonbladet redaktör för livsstilssidorna Bonus, där vi skriver varmt och familjeorienterat om relationer, resor, fritidsintressen, etc. Nu ska vi göra ett stort jobb om husdjur - rätt djur för rätt familj - och jag fastnade för din fina blogg. Intresserad av att medverka i en intervju? Slå mig en signal på direktnumret till redaktionen 08-51 42 42 54 eller mejla på pernilla.ericson@aftonbladet.se - gärna innan helgen.

Vänliga hälsningar

Cilla sa...

Oj!!! Ja, klart jag ska höra av mig, får göra det under morgondagen :)