Dagens låt:

söndag 28 augusti 2011

Helg!!!

Helg får ju en liten annan betydelse nu när jag är heltidsarbetande måndag – fredag. Just nu är jobbet så nytt och kul, så det finns ingen ”Åh- äntligen fredag” känsla eller ”Hjälp redan söndag” känsla över det hela, men nog är det bra mysigt att få vara hemma och mysa med familjen på heltid några dagar varje vecka ;) Igår bjöd vädret på 26 grader och sol, men idag är det regn och åska. Ytterligheter – javisst, men det spelar ingen roll för jag myser lika mycket ändå! Dessutom blir ju min nya bil lite avspolad i regnet, vilket kan behövas, för på svarta bilar syns ALLT!

Idag står det soppa på menyn. Det är Trötter som har önskat sig favvo- soppan eftersom det är sista helgen han bor hemma. På torsdag flyttar han ner till den lilla staden 1,5 mil bort (men jag misstänker att det nog kan bli lite flitiga ”åka hem och äta god mat besök” när han bor så nära). Han har även sökt ett nytt jobb inom samma företag och får han det så blir det snart ännu en flytt… till Madeira :) Det är inget fel på företagsamheten hos våra stora grabbar minsann ;)
Sessan har jag inte sett till alls denna helg, hon har varit hos bästisen och ska hämtas mitt på dagen för att sedan åka till en annan kompis som hon i kväll ska gå på Cheerleeding med. Upptagen donna minsann :)

Vårt internet buggar värre än någonsin just nu. Vi får vara glada om det funkar i 5 minuter innan det tappar signalen. Hur irriterande som helst!!! Det är ju inte heller första gången, det har väl egentligen ALDRIG funkat helt bra, men nu är det verkligen botten!!! Mannen ska dessutom läsa detta år på distans och det lär inte fungera med den uppkoppling vi har nu. Jodå, vi har bytt router, provat mobilt och 1000 andra saker, men det är ändå inte bra. Men som sagt, så dåligt som det är nu har det aldrig varit… Det finns inget som jag blir så arg på som just datorer som inte fungerar. Jag ser RÖTT!!! Mina barn som är väluppfostrade och vet att man inte får svära, har lärt sig att när det gäller datorer så får man säga hur fula ord som helst… Vi har nu kontaktat vår dataguru, så vi hoppas att han hittar en lösning på problemet.
Trädgården får roa sig med ett visst förfall just nu. Prioriteringarna ligger på andra saker. Gräsklipparen sjunger verkligen på sista versen och till nästa sommar måste det bli en ny. När mannen klippte gräsmattan häromdagen så blev resultatet minst sagt ojämt. Det ser ut som att gräsmattan är slagen med lie av någon som dessutom gör det för första gången :) Grannens gräsmatta har väl aldrig förr sett mer ut som en golfgreen än vad den gör nu bredvid vår… Dessutom lade gräsklipparen av när framsidan var kvar, så den är oklippt och börjar nu likna mer än äng än en gräsmatta. Och, idag vräker det ner så Trötter som tog på sig att fixa till den biten kan inte göra det idag heller. Det får bli när det blir helt enkelt. Som tur är ligger vårt hus mycket högre än vägen, så det syns inte för någon som bara går förbi, men för grannen framgår det med tydlighet kan man minst sagt säga…

Nej, nu ska jag mysa vidare med barnen!

Dagens låt: En underbar version!!! Hallelujah http://youtu.be/T2NEU6Xf7lM

Inga kommentarer: