Dagens låt:

måndag 15 augusti 2011

Första dagen :)

Så var den första dagen på nya jobbet avklarad och det känns… TOPPEN!!! Vi är ett härligt gäng som ska arbeta tillsammans (och var och en för sig också förstås) och vi fick jättebra kontakt från ruta ett. Det är en sån skön känsla att få vara med och starta upp något nytt, där alla som anställs är nya. Vi startar alla på samma punkt med ett gemensamt mål, men med olika kunskap och erfarenheter (och en del lika). De har verkligen lyckats att få ihop ett team som kan komplettera varandra och det är ju KANON!!! Vi fick också välja och beställa våra nya jobbmobiler, våra nya datorer är redan beställda och vi avklarade även andra praktiska saker som passerkort, parkeringsbevis och annat.

Det är bara 2 av oss som börjar jobba ”på riktigt” denna vecka. De andra har uppsägningstider på sina gamla arbeten som de måste klara av först, men samtliga kommer att vara med på 2 dagars Kick- off:en i Tällberg i slutet på veckan. Vi kommer även att börja med att läsa en 7,5 p utbildning mot högskolan i Örebro, där de (mitt jobb) självklart står för material, resor och boende under de dagar vi ska vara där (i övrigt är det på distans) och vi kommer att få mer utbildning eftersom – KUL!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, detta känns verkligen riktigt bra och jag tror att jag kommer att trivas JÄTTEBRA!!!
Lämningarna på dagis och fritids imorse gick supersmidigt, inga problem alls, så just nu flyter det på *peppar, peppar* Världens bästa frisör Linda var förbi här igår när jag inte var hemma och lämnade en påse med salongs schampo och balsam *gulle*. Små saker i tillvaron men som värmer massor!

Har precis gått över en timme med hundarna och småbuset sitter och äter kvällsmörgås. Snart ska jag gå och natta dem och ligga där och läsa saga och mysa LÄÄÄNGE! Ännu en guldstund i tillvaron ;)

Har inte så mycket mer att tillägga idag…

Dagens låt: (Lite med tanke på att jag lämnat min förra arbetsplats...) Salem Al Fakir; So happy http://youtu.be/8Gmp6EVHEO0

2 kommentarer:

Nina sa...

Jag kan inte säga det tillräckligt många gånger, men snacka om rätt man (läs kvinna) på rätt plats!! Är så förbaskat avundsjuk på dina medarbetare som får jobba med dig och ta del av dina kunskaper och dig som person! Lycka till vännen! Du är värd ALLT! KRAM NINA

Cilla sa...

*gulle dig* STOOOOOR KRAMIZ tillbaka <3