Dagens låt:

onsdag 17 augusti 2011

Onsdag

Så där ja, nu har jag kommit igång. Var ute på ”fältet” för första gången idag och det gick jättebra! Funderade lite igår efter diskussionerna på jobbet om jag verkligen var ”rätt person” för detta, men efter dagens ”fältbesök” så är jag övertygad om att jag är det :) Det är ju alltid lite frågetecken i början och eftersom det är ett helt nytt projekt i kommunen så är många bitar inte genomarbetade än vilket lämnar luckor och frågetecken här och där. Men som sagt, nu är jag i fas och känner mig trygg i min roll och det känns jättekul att få ha kommit igång!!!

Imorgon blir det Tällberg och 2 dagar med ”kick- off”. Det ska bli kul och då kommer hela teamet att vara på plats igen och förhoppningsvis får vi tid till diskussioner. Det är hela Elevhälsan som är med och inte bara vårt lilla team, så vi får även möjlighet att prata med och lära känna de andra.

Jag hann med att köpa present och åka och gratta den lilla 7 åringen efter jobbet. Det var väldigt lyckat och dessutom var flera av de andra asylsökande barnen från klassen där så då fick jag träffa och krama om dem med :) Önskar så att jag hade mer tid att lägga där, men just nu så är det prioritering nya jobbet och min egen familj som gäller, men jag kommer självklart att se till att få umgås med dem också så fort tillfälle ges.

Sessan har självklart blivit sjuk och har hög feber och har sovit så gott som hela dagen. Det blir således ingen skolstart för henne imorgon :(*pluttan* Nu håller vi tummarna för att småpojkarna klarar sig och själv knaprar jag Esperitox och intalar mig själv att jag är immun mot ALLT just nu ;) Viljans kraft är stor har jag hört…

Farmor har nu åkt tillbaka till Stockholm och mormor har istället axlat oket som den som har kollen här hemma. Fick hemlagad Lasagne idag när jag kom hem, inte fy skam det inte!

Nej, nu måste jag packa inför torsdagen och fredagen!

Dagens låt: S club 7; Bring it all back http://youtu.be/FfMNbDikeZY

Inga kommentarer: