Dagens låt:

lördag 6 augusti 2011

Många bäckar små...

Har nu laddat inför fritids och dagisstarten nästa vecka. Småkillarna var riktigt medgörliga vid skoinköpet i onsdags och vi kom därifrån med både skor och stövlar :) Både jag och mannen fick våra garderober påfyllda.

Men det känns VÄLDIGT DUBBELT att handla i dessa tider. 12 miljoner människor svälter på Afrikas horn och här går vi i överflöd… Det blir som svårt att greppa och även om jag skänkt pengar både här och där så känner jag att jag gör alldeles för lite och önskar att jag kunde göra mer. Visst man kan skänka mycket mer pengar, men i det stora hela handlar det inte om enskilda personer, nej, VI ALLA måste skänka pengar. Om alla i Sverige skänkte bara 5 kronor var så skulle det bli mer än 45 miljoner till svältkatastrofen och de flesta har väl ändå råd med 5 kronor?! Det är väl det jag har lite svårt för att acceptera, att så många bara blundar och låtsas som att det inte finns… Om hela västvärlden skänkte 5 kronor, ja då skulle det verkligen bli skillnad… Tänk alla dessa mödrar som just nu ser sina barn tyna bort och inte har en möjlighet att göra något åt det… Vilken skräck, och moderskärleken är densamma oavsett vilken del av världen man tillhör! Katastrofen väntas dessutom fortsätta året ut. Alla kan vi göra något, så jag uppmanar er alla att också göra det!!! Många bäckar små…

Om 2 dagar flyttar Butter *snyft*. Det känns lite overkligt att han inte ska komma insläntrandes genom dörren varje dag och gå direkt till kylskåpet och säga ”jag är skithungrig” ;) Att inte få höra hans otroligt härliga utläggningar vid matbordet varje dag och jag tror att vår Golden kommer att bli deprimerad. Han bara ÄÄÄÄÄLSKAR Butter och det är i hans värld hans alldeles egna bästis, som han sover hos på nätterna. Ska bli kul att se hur glad han blir när Butter kommer hem och hälsar på :) Om några veckor flyttar Trötter också, om än bara 1,5 mil bort och Filosofen ska börja i förskoleklass. Hjälp, var tar åren vägen?!

Idag kommer kusinerna hit igen på lite lek och bus och sessan har beställt stuvade makaroner och köttbullar till lunch. Lär således åka och göra lite inhandlingar.

Dagens låt: Kanske är det dags för något liknande igen?! Band Aid 20; Do they know it´s christmas http://youtu.be/w5cX_ncZLls

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra låt, "feed the world".

Cilla sa...

Japp :) Funkar år efter år...