Dagens låt:

tisdag 16 augusti 2011

Dag 2

Oj, idag är jag trött! Mycket nytt och mycket att ta ställning till och sätta sig in i. Men fortfarande kul, spännande och roligt! Det tråkigaste är att alla i teamet inte är med från början, för vissa saker behöver vi ju prata ihop oss om. Men just nu så får vi lösa det som går och annat får vänta, så är det bara.

När jag kommer hem så är det barnen som gäller och jag känner att jag inte hinner med vare sig mail, tv eller annat. Det får vänta tills en annan dag. Är sjukt tacksam över släkten som hjälper mig denna vecka, för annars vet jag inte hur jag skulle fått ihop det. Nu får jag barnen hämtade och middagen står på bordet när jag kommer hem *lyx*. Har dessutom fått en bok på jobbet som ska läsas, men jag är så trött när barnen somnat att jag bara inte orkar… Det får nog bli ett helgpyssel helt enkelt.

Har trots den höga belastningen denna vecka kommit ihåg att skicka blommor till en kär vän som fyller 50 år, men jag har en liten kille som fyller 7 år imorgon (i den lilla familjen från Eritrea) och som jag inte vet hur jag ska hinna med att gratulera… Idealet skulle vara att vänta tills helgen, men barn är ju barn och de vill bli grattade på rätt dag och för denna lilla pojke som bara har sin mamma och bror så är det ännu viktigare. Får väl se om jag hittar någon lösning imorgon på det problemet, annars får jag väl ringa och försöka förklara att jag kommer till helgen istället.

Nej, nu ska jag avrunda detta med, för det är dags att mysa med småkillarna ;)

Dagens låt: Galenskaparna; Säng, säng, säng http://youtu.be/TElE6-clmVs

2 kommentarer:

Nina sa...

Hoppas du orkar och hinner blogga iaf:)! Är så sjukt nyfiken hur det går för dig! Keep up! KRAMIZ

Cilla sa...

Bloggen hinner jag nästan alltid med :) Vi måste ju bara träffas så vi kan uppdatera varandra!!! Har läst ditt mail (men inte hunnit svara). CHEEEEESUS vad kul för dig!!!! Låter ju som att det står NINA över hela projektet!!!!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu är det Tällberg som gäller :)

Kramisar i mängd