Dagens låt:

lördag 13 augusti 2011

Struktur, sol och sista ledigheten

Börjar nu få lite struktur på hösten och hur den kommer att se ut. I mitten på oktober är ett besök hos Butter i Småland inplanerat tillsammans med mormor. Det ska bli härligt att på plats få se hur han har det :) I November har Kloker fått en helg som hon fick bestämma över och då ville hon att vi (hon och jag) ska åka till Stockholm, bo på hotell, shoppa rumpan av oss, gå och se en teater eller musikal, äta god mat och dessutom vill hon göra en ögonfransförlägning då också. Så, så får det bli!
I övrigt är det ett höstlov när mannen kommer vara hemma med barnen, han arbetar i övrigt en massa helger när jag då är hemma. Vi kommer att gå om varandra en hel del, men huvudsaken är ju att barnen inte får för långa dagar i skolan och på dagis. En önskan hade ju varit en weekend med bara mannen någonstans, men vet inte hur vi ska få till det. Vi utnyttjar vår släkt till max ändå för barnpassning och hämtningar under hösten nu när jag börjar jobba och att be om en hel helg till känns inte okej… Nej, det får bli vid ett senare tillfälle.

Sista helgen innan jag börjar jobba. Det ska bli jättekul och spännande, men visst är det lite nervöst också. Vet ju inte vad som väntar och det tar alltid ett tag innan man kommit in i det. Men det kommer att bli TOPPEN – det VET jag!!! Är fortfarande hög på att jag fick tjänsten!

Denna helg består som sagt av att sortera garderober, gå hundpromenader, sola (om värmen kommer) och att bara suga ur det sista av ledigheten. Sessans farmor anlände igår, så då vet jag att tvättberget kommer att försvinna, trots att jag inte tvättar en endaste tvätt *ching- ching*. Det är LYX det! Dessutom har hon lovat att sortera ur Sessans garderob och göra iordning den, så då blev det en sak mindre för mig att göra. Kloker gav mig en bilstädning i födelsedagspresent, så det kommer också att ske denna helg så jag har en ren och fräsch bil tills på måndag. Mannen har dessutom sagt att bilarna ska tvättas en gång i månaden från och med nu *wow*. Det är ju liksom HANS avdelning. Jag fastnade nämligen med en bil (en SEAT Leon med massa extrautrustning på som ”kjolpaket” och annat elände) i en biltvätt en gång. Den var för låg och fastnade på vägen in i underredet eftersom det var uppförslut in i biltvätten. Som tur var kom en stark kille och typ ”lyfte loss” bilen (fråga mig inte hur…). Sedan dess har jag lite biltvättsfobi… (vilket också är lite ”bekvämt” att lida av ;)
Morgonpromenaden idag var ljuvlig i strålande sol och klarblå himmel samt lite kall, frisk luft. Det är verkligen guldstunder i tillvaron!!!

Dagens låt: Bob Marley; Sunshine reggie http://youtu.be/ryNwSfFa16I

Inga kommentarer: