Dagens låt:

tisdag 9 augusti 2011

Mammahjärtat...

Mammahjärtat har svårt att släppa taget… Pratade X antal ggr med Butter igår bara för att liksom försäkra mig om att allt var bra. Han var bara sprudlande glad hela tiden och hade redan varit ute på stan med sina huskamrater, som också går samma linje som honom. En kille och två tjejer alla födda -91, så det var bara TOPPEN!!! Själv går jag runt här och hittar små spår efter honom och tänker att denna kanske han skulle haft med, eller undrar var jag ska lägga den här, den kanske han vill ha sen :) Lite svidigt hjärtat är det allt… Men, desto roligare när han kommer hem och hälsar på!
Tog en hundpromenad i skogen framåt kvällen och fick absoluta höstvibbar. Blåsigt och en del gulnade löv redan och lite svamp här och där. Min Aussie kände nog av min lite låga stämning för han envisades med att gå perfekt fot hela tiden och titta upp på mig fastän han var lös… Golden däremot njöt av att sträcka ut och for fram och tillbaks i stora slingor på sidorna av vägen. Har lite björnskräck, så jag är lite skraj för att gå ensam i skogen sådär. Jo, jag VET att det inte är så stor chans att man plötsligt står öga mot öga med en björn, men det händer ju faktiskt emellanåt. Men vi har en välbevandrad slinga i skogen där måga går dagligen och den känns ganska trygg. Funderar på att lura med mig Kloker och gå en en mils slinga någon dag denna vecka om det är okej väder. Det är en ganska härlig tur, men som jag helst inte går helt ensam… Kan vara en bra början på det nya hälosammare livet ;)
Idag är det första dagis och fritids dagen för barnen och de ser fram emot det och började tjata redan kl 7 i morse :) Men vi har satt korta dagar denna vecka 10- 14, så än får de vänta några timmar. Riktigt kallt var det här inne på morgonen, så det måste varit rejält kallt i natt. Golvvärmen har åkt på, för som ni vet så avskyr jag att frysa!!! Om det inte var för att vi inte har någon ved inne, så skulle jag för all del gärna elda i täljstensugnen också, men bara tanken på att ge mig ut i ”kylan” får mig att nöja mig med golvvärmen. Det blir säkert varmt och skönt ändå under dagen. Det är trots allt klarblå himmel för stunden :) En riktigt varm brittsommar skulle sitta fint!!! Väntar gärna med det kyliga höstrusket till åtminstone oktober om jag får önska…

Nej, nu väntar morgonens underbara tekopp, den bästa på hela dagen ;)
Dagens låt: Cat Stevens; Morning has broken http://youtu.be/e0TInLOJuUM

4 kommentarer:

Monica sa...

Jag förstår att det känns tomt när Butter flyttat. Kan inte föreställa mig men är säkert snart själv där...

Jag har lite älgskräck i skogarna men här har vi inte björn, vad jag vet. Även det förstår jag; att du är rädd för att träffa på en björn men förhoppningsvis håller de sig borta från en stig där mycket människor går.

Att djuren är räddare för oss än vad vi är för dem, tänker jag inte på när jag väl är "där ute".

Cilla sa...

Ja, det är verkligen TOMT, men samtidigt är jag jätteglad för hans skull och han trivs verkligen, så allt är lite dubbelt. Det är nog som min man säger, att det är dags för mig att klippa navelsträngen nu; Butter har redan gjort det ;)

Ja, det där med djuren i skogen är lite scary... Förr var jag aldrig rädd, men det har kommit mer nu när jag blivit gammal och gaggig, kanske för att jag inte springer så fort längre :) Kanske ska börja bära pepparspray eller en dimtuta med mig när jag ger mig ut i skogen :))) Lipton är ju helt underbar *lite avundsjuk*

din son. sa...

Du är söt du mamma :')

Cilla sa...

*gulle* <3