Dagens låt:

måndag 8 augusti 2011

En har lämnat boet...

Nu har Butter åkt *snyft*. Känns redan JÄTTETOMT!!! Mannen skjutsar ner honom och alla hans saker till Småland vilket känns bra, för då vet man att allt är med och att han kommer fram ordentligt. Småbuset tycker det är jättekonstigt och har redan frågat flera gånger om Butter verkligen kommer att komma hem och hälsa på… Pluttisarna… Men det känns ändå bra och Butter ser fram emot det mycket och tycker det ska bli hur kul som helst, så det blir säkert jättebra. Vi har ju rustat dem bra inför vuxenlivet så de kommer att fixa det galant!
Idag är det fortfarande ledighet på agendan, men imorgon är det första dagis och fritids dagen för barnen. Är inte helt 100 över hur det kommer att gå. Denna vecka blir nog inget problem för då är dagis och fritids ihopslaget. Men nästa vecka är fritids för sig självt igen och många av barnen börjar då. Eftersom det är min första dag på jobbet så måste barnen vara där och jag är lite tveksam till hur Filosofen kommer att reagera då. Många nya barn och dagisfröknarna och dagisbarnen är borta. Dessutom är de då också i en helt ny lokal!!! Ingen bra inskolning egentligen, men vad ska man göra när inte skolan i sig delar grupperna tidigare än samma vecka som skolan startar. Det ideala vore att det hade varit delade redan denna vecka och i rätt lokal, men det handlar ju om ekonomi förstås. Vi har hur som helst en back- up plan. Kloker får vara med på fritids på måndag och vi gör det till en väldigt kort dag. Beroende på hur det gick så får han antingen fortsätta under veckan som planerat, eller så får han vara hemma med sessans farmor (som är här under veckan) och sen får pappa sköta inskolning veckan därpå när han är helt ledig. Ja, ja, det löser sig! Men det känns allt annat än 100 när jag dessutom har min första vecka på det nya jobbet! Men mannen är uppbokad på resor som han inte kan ta ledigt ifrån, så det är bara att göra så gott man kan och hoppas på det bästa!

Personen som kan lösa mitt examensbevis strul är nu åter på plats och jag hoppas verkligen att detta får en bra lösning. Byråkrati är och förblir byråkrati, men jag hoppas och ber för lite flexibilitet i systemet!!! Han var hur som helst jättegullig och skickade mig ett litet svar förra vecka trots att han hade semester fortfarande. Han är helt klart rätt man på rätt plats!
(som vanligt kan ni klicka på bilden för att se den i större format)

Lillprins var så söt nu på morgonen. Han ville ha Cheerios i sin youghurt och hade en lång utläggning om hur mycket han älskade just Cheerios. Men så säger han plötsligt; ”Men vet du vad jag älskar mest av allt på hela jorden? – DIG mamma!” Gissa om man smälter då eller?! *gulle*
Igår hoppade han runt i soffan och tappde balansen och slog i databordet. Det blev ett jack i läppen och ett besök på akuten där de valde att tejpa det lilla jacket. Ja, innan vi ens hade hunnit hem hade ju tejpen släppt och trots att vi satte på nytt så bara lossnade det hela tiden. Nu får det vara utan. Det var ju bara ett litet jack och visst, ärret kanske blir lite större än vad det skulle varit om ”stripesen” suttit kvar, men det var helt omöjligt. Idag på morgonen är det hur som helst helt ihopläkt och glipar inte, så det blir nog bra ändå. Men han är skön vår Lillprins. Inte det minsta orolig över sjukhusbesöket och läkaren och sköterskan fick göra vad de ville, han satt bara snällt och gjorde som de sa. Sen fick han en liten ödla för att han varit så duktig och när vi åkte hem undrade han när vi skulle kunna åka tillbaka dit igen ”för det var ju så kul där” ?!

Denna vecka hoppas jag att lite av mina nya kläder dyker upp så jag har något vettigt att klä mig i nästa vecka :) Har även spanat in ett par sjukt snygga stövlar och så ett par kängor som jag suktat efter i över ett år nu. De ligger i ”varukrogen” men jag har inte tryckt på ”genomför köp” än… De är lite väl pricy, men för en skogalning som mig så är de värda vartenda öre. Dessutom växer jag inte ur skor och ju fler man har desto mindre sliter man på dem *ching- ching*. Ska suga på det en stund till…

Men, nu ska jag njuta av sista ”jag-har-inga-tider-att-passa” semesterdagen :)

Dagens låt: Tyvärr synkar inte ljudet med bilden i denna video, men blunda och njut istället :) Sissel & Josh Groban: The Prayer http://youtu.be/8Z4KSEv0-B8

Inga kommentarer: