Dagens låt:

lördag 7 januari 2012

NYTT ÅR och NY uppdatering (på tiden - jag vet...)

OOOOOtroligt dålig uppdatering - jag vet! Men hej och hå vad dagarna rinner iväg :) Min ledighet har iofs mest gått åt till att vara sjukstuga. Alla de tre minsta har varit dåliga och även jag och mannen. Hög feber, halsont och hosta är vad som bjudits på. Men för att se det från den positiva sidan så har det varit långa lata dagar i soffan, nyårskvällen gick åt till att minska tvättberget (mannen jobbade och Filosofen var fortfarande sjuk) så det nya året började med minskat tvättberg *cing- ching*. Nåja, vi hade det faktiskt riktigt mysigt jag och barnen med god mat och efterrätt och vi skickade upp en papperslykta med våra önskningar inför det nya året också. Några av grannarna hade ett ganska stort fyrverkeri på vår "strand" (ute på isen) så vi hade panorama utsikt i köket - helt perfekt!

Julen var däremot mer i hela familjens tecken och var precis så där fin och mysig som den ska vara. Barnen var nöjda med sina julklappar och mannen var hemma! På juldagen hade vi familjen från Eritrea här (de vi har hjälpt en del under året) och de har nu fått permanent uppehållstillstånd i Sverige *hoppar och skuttar*. De bor nu inte så långt härifrån där de ska börja sitt nya svenska liv. Är så glad för deras skull!!! Vi hjälpte dem att flytta till den nya staden och fixade möbler, tavlor och gardiner, samt dammsugare och annat som man behöver när man fått en ny fin stor lägenhet.

Idag har vi skottat upp och spolat skridskobanan utanför vårt hus på sjön och barnen ska åka skridskor och spark. Isen är helt perfekt, den bästa vi har haft helt klart. Nu hoppas vi att det får hålla i sig ett tag så man hinner utnyttja den ordentligt. En skridskobana runt sjön brukar också finnas också upplogad :) Där har vi sparkrace med jämna mellanrum.

Trots sjukdomar så håller vi på och gör om lite här hemma. Sessan har fått ett nytt rum på nedervåningen och hennes rum håller vi på att göra om i mer neutralt tema (innan var det små sessor på tapeten). Vi får se vad rummet ska användas till.

Min sjukdom är nog den som är mest envis. Ont i halsen, hosta och ett öra som krånglat i över en vecka nu. När jag lägger mig på kvällen låter det som om jag har en syrsa i örat. Hur irriterande som helst. Har bestämt att det får bli en doktorskontakt om det inte är bättre innan måndag. Men jobba, det ska jag självklart ändå :)

Nu på morgonen åkte Butter tillbaka till Småland igen :( Det har varit mysigt att ha honom hemma och nu blir det så där tomt igen... Men på måndag drar vardagen igång på nytt, så då blir det full fart som vanligt ;) Idag ska jag städa ut julen samt fixa till i sovrummet, som har fått agera föraringsplats när vi gjort om i sessans gamla rum. Sen blir det som sagt lite skridskoåkning också, men det får vänta till mitt på dan, det är lite bitigt just nu (-10).

Tänk att jul och nyår redan är över och nu väntar en spännande vårtermin på jobbet. Jag arbetar i en kommun som är under stor förändring och många nya stora förändringar ska komma nu efter nyår. Inget som direkt drabbar mig, men det kommer att bli lite gungigt rakt av när det sker förändringar i den organisation man arbetar i. Men jag tror det blir bra. Förändringar är jobbiga när de genomförs, men oftast ar de något gott med sig och den kommun jag arbetar i är verkligen i behov av förändring! Mitt jobb har ju varit en del i det förändringsarbete som pågår...

Filmen på Butter när han sjunger är på gång och läggs upp här på bloggen inom kort. Tills dess får ni hålla till godo med denna:

Dagens låt: Don´t go breakin´my heart http://youtu.be/eE4YHgWsINM

1 kommentar:

"Mannen" sa...

Grattis och stort fyrverkeri för 20000 besökare på din sida