Dagens låt:

torsdag 25 juli 2013

Ros och ris

Nu har Kloker och lilla "Ärtan" kommit hem från BB. Himla rar liten bebis det där och inatt sov hon minsann mer än 4 h på raken. Liten, snäll och sjukt söt, precis som det ska vara och Kloker är en stolt, ödmjuk och kärleksfull mamma. Det är så märkligt med bebisar, när de väl är här så är det som om de alltid funnits :)
Att se Klokers totala förändring till mamma, hur självklar som helst är häftigt att få uppleva. Visst behöver hon mycket hjälp och stöd så här i början, men vem behövde inte det som förstagångsförälder?! Men bara kärleken finns där, så löser sig allt annat. Och DEN finns, det går inte att ta miste på när man ser Kloker och lilla Ärtan tillsammans :))))

Men givetvis finns det mindre intelligenta personer som snackar en massa skit i närheten. Folk som är så ruttet elaka att man blir uppriktigt förvånad över hur små männsikor det finns ute i världen. Att de med sina elaka kommentarer i förlägningen också slår på lilla "Ärtans"värde som individ gör det hela ännu mer ofattbart. Men, det de gör säger mer om dem som personer än om någon annan. Och sjukt lågt är det och man undrar om dessa personer någonsin upplevt äkta kärlek överhuvud taget. Det är egentligen synd om dem, men jag tänker inte lägga någon energi på att tycka synd om dem. Jag tänker bara skydda Kloker och Ärtan från allt detta och hoppas att dessa galningar tar sitt förnuft till fånga (dock mycket tveksamt om de har något...) Coleridge (som var en mycket klok person) har sagt: Svanar sjunger innan de dör- det vore inte så dumt om vissa personer dog innan de började sjunga.
Nu önskar jag självklart inte livet av någon, men att folk kunde lära sig tänka först och prata sen vore ju ett steg i rätt riktning och att inte hitta på elaka saker om personer och situationer man inte vet något om. GET A LIFE!!!

Nu till något annat; Igår var jag iväg och vallade med min yngsta hund för första gången. SKITHÄFTIGT var det och jag kan lugnt säga att jag fick blodad tand. Det kommer med garanti att bli mer vallning framöver!!! Galet kul och så häftigt att se hunden i sin rätta miljö och se alla urfunktioner som finns där. Kul också att träffa kullsyskonen och deras ägare, ett mycket trevligt och roligt gäng, så jag ser fram emot fler kullträffar framöver :) Vem hade anat att jag skulle tycka att just fårvallning är skitkul =P Tur att jag har lite kontakter med folk som har får, för fårägare vill jag INTE bli!!!

Solen bara lyser och lyser, vilket gör humöret på topp :) Jag bara ääääälskar sol, så nu ska jag gå ut och ta plats i min däckstol och njuta en stund medan Ärtan sover. Senare ikväll blir det biltvätt, för efter gårdagens färd ser bilen ut som motorsågmassakern fram igen :( I övrigt innehåller dagen inte så mycket mer än agera stöd åt Kloker och sedan blir det en av Klokers favorit rätter till middag för att fira att Ärtan är här :)

Ha en bra dag alla !

2 kommentarer:

Nina sa...

Grattis till en ny liten "Ärta". Roligt att höra att allt har gått bra!!! Kramar till er, fantastiska ni!!!

Cilla sa...

Ja, det är en underbar liten "Ärta" och en mycket stolt och kärleksfull mor :) Så himla underbart att få äran att ta del av allt detta. Amor vincit omnia...