Dagens låt:

lördag 27 juli 2013

Nytt år nya möjligheter :)

Ja, då har man liksom blivit ett år äldre igen :) Det är verkligen som de säger; att förr eller senare blir åldern bara en siffra, man är ju aldrig äldre än man känner sig ;)

Mysig födelsedag var det och mannen var hemma dagen till ära. Sommaren visar sig som vanligt från sin bästa sida, så dagen tillbringades till störst del med sol och bad. Fick underbara blommor från både pappa med fru, Kloker och Ärtan samt från mannen. Fick även en sjukt snygg klocka från mannen och barnen, samt agilityhinder, så jag kan träna lite hemma med minsta hunden, av mamsen. De stora grabbarna kom på eget bevåg ihåg att jag fyllde och hörde av sig och grattade,vilket var härligt! Det tar sig sa mordbrännaren ;P

Lilla Ärtan trivs med livet och har visat sig vara en väldigt snäll liten bebis som sover långa stunder äter bra och är nöjd med tillvaron. De (mor och dotter) har en fantastiskt kärleksfull symbios, sån där "mamma och bebis bubbla" liksom, precis som det ska vara. Ibland när jag tittar på dem så känns det som att Kloker verkligen funnit sitt kall här i livet, att vara "Ärtans" mamma. Har aldrig sett henne så lycklig tror jag... Och det tål att sägas igen; Ärtan är sjukt söt!!! (Ska försöka få till mer utrymme på bloggen så jag kan lägga in lite bilder längre fram). Trodde att värmen skulle ställa till det lite för Ärtan, men hon fixar den med. Tur att snickisen hann hit med myggfönstren som planerat innan bebben kom!

Värmen har sina fördelar, där den bästa är att gräsmattan inte växer, så gräsklipparen har semester den med =D Gurkorna och tomaterna frodas som aldrig förr ute på altanen och vattnet i sjön är knappt svalkande = badbart även för mig :)

Idag åker Sessan till sin pappa i 2 veckor och hon kommer att bli saknad!!! Men, det är kul att hon ska få åka iväg och det är ju viktigt att hon har tid med sin pappa och hans familj också. När hon kommer tillbaka ska hon få gå på Gyllene tider, något som hon ser fram emot! Sen drar ju skolorna snart igång igen. Men jag ska inte gnälla, sommaren har varit fantastisk på många sätt :)

2 veckors semester kvar har jag också, vilket känns fantastiskt skönt! Tokmycket kvalitetstid med barnen har det blivit och de har verkligen haft en mysig toppensommar. Lillprins längtar till att börja "riktiga" skolan och att få gå på fritids. Sessan känner mer att längre sommarlov skulle vara att föredra och Filosofen är mer neutral och tycker som vanligt att det mesta är okej. Själv känner jag lite som Filosofen. Det är skönt att vara ledig och det är roligt att jobba, så det kvittar egentligen. Men så är det väl när man har en toppentillvaro hemma och ett jobb man trivs med.

Nej, nu ska jag ta tag i dagen :) Ha det gott ni med!

Inga kommentarer: