Dagens låt:

torsdag 1 augusti 2013

Väder paus :)

Japp, några molniga dagar har vädret bjudit på, men imorgon ska värmeböljan vara tillbaka igen :)
Mannen var hemma igår och skickade då iväg sin fru på en liten shoppingrunda till den stora staden 5 mil bort. Det kändes jättelyxigt att få egentid och att bara gå och strosa för sig själv i affärerna. Unnade mig själv nya underkläder från en av boutiquerna där, det är lyxigt det med, att få känna sig fin hela vägen in på kroppen liksom ;)
Annars blev det lite skor (surprise?! - NOT!!! =P) och någon topp som kom med hem. Ja, det tål att sägas igen; skor och jackor kan man aldrig få för mycket av enligt mig! Skulle vilja göra iordning en av klädkammarna på övervåningen till ett typ "skorum", men orken tryter lite i och med att just den klädkammaren är belamrad från golv till tak med gud vet vad... Men en vacker dag händer det :)
Egentligen skulle jag vilja beställa en container och köra värsta renset här i huset. Vi har så mycket bråte kvar här och där dels sen småbarnsåren, men också sen de stora grabbarna bodde hemma, samt allt sånt där man sparar "om utifall att". Skulle vara dödligt skönt att bara hiva rubbet i en container och sedan skicka den till nån sån där Röda korsets second hand eller nåt, så pengarna kan gå till någon som verkligen behöver. Inte ett omöjligt projekt egentligen, det är mest tiden som fattas...

Lilla Ärtan fortsätter att vara en liten perfekt bebis och sover  timmar i sträck och är väldigt sällan ledsen. Hennes farmor, farfar, farbror och pappa var här igår och hälsade på. Pappan är ju här oftare förstås, men nu var det första gången för de andra. Kloker har velat vänta lite och komma i form efter förlossningen först, men nu så. Vi hoppas verkligen att Kloker kommer att verka för att farmor och farfar får vara aktiva i Ärtans liv. Det blir ju liksom hon som är Ärtans katalysator i detta. Men det löser sig nog till det bästa :)

På fredag ska jag till världens bästa Linda och klippa mig och ha lite "tjejtid". Det är verkligen lite "Jag är ute när gumman min är inne" i min och mannens relation =P Men, kanske är det just så man håller kärleken vid liv?! Vi hinner aldrig tröttna på varandra och är konstant nykära trots att det nu gått 10 år... Slentrian finns inte i vår relation i och med att vi har ett liv som är full fart hela tiden och bägge har tid att utveckla sig och göra det man själv vill som individ, vilket jag tror är viktigt. Att stötta varandra och att vara lyhörd och visa respekt är otroligt viktigt för att få en relation att fungera. Ja, och kärlek förstås :)))) Skulle inte byta ut min man för något i hela världen, han är bäst helt enkelt!!!

Vädret idag fortsätter att vara "sisådär", så vi får se vad dagen ska innehålla. Kanske blir det lite rensning trots allt?!

1 kommentar:

"Mannen" sa...

Eller som du brukar säga när jag säger "att du är bäst" att VI är bäst tillsammans :-)
JAG ÄLSKAR DIG!!!!