Dagens låt:

fredag 16 augusti 2013

Back on track :)

Jaha, så var första arbetsveckan detta läsår avklarad. Plötsligt känns sommaren långt bort och det går fort att komma in i jobbet igen. Skönast är nog den där känslan att man trivs och tycker om sitt jobb och jag är ju en sån där som egentligen trivs som bäst när det är på gränsen till för mycket :) Det har varit en bra första vecka och jag känner att jag har koll på läget.
Vi fick den deal vi ville ha för våra studier, vilket känns kalasbra!!! Så nu är det bara att tuta och köra i X antal år framöver. Har skickat in beställningen på kurslitteraturen för första kursen idag (eller skickat den till en av chefsassistenterna som ser till att det görs...). Ser fram emot Uppsala universitet igen!

Nästa vecka är jag upplåst på en och samma skola hela veckan, men det var "rätt" vecka, för min kollega (och en av mina bästa vänner) har semester den veckan, så vi hade ändå inte kunnat sitta på kontoret och skratta. Det får bli veckan därpå istället.

Småkillarna har varit på "prova på pass" på fritids idag och det gick hur bra som helst. Sessan är och äter familjemiddag på Herrgården med sin bästis här i byn och Kloker har Ärtans pappa här under eftermiddagen.

Just nu har mannen tagit med sig småbuset ner till stan så det är helt tyst på nedervåningen. Fantastiskt skönt, är trots allt lite trött i huvudet efter första arbetsveckan. Måste hitta fungerande sturkturer framöver för att få mina studier gjorda. DEtta utifrån att mannen arbetar så gott som varje helg och då kräver det att det mesta blir gjort på vardagskvällar. Tror att jag ska ställa iordning en studiehörna i något av sovrummen på övervåningen. Men det går bara om Ärtan inte är på fel humör, för då måste jag plugga på nedervåningen. En ljudisolerad Friggebod hade känts fint att ha på tomten nu...

Ärtan äter och växer som hon ska. Hon har fått mer humör nu och talar tydligare om när hon tycker att något inte är som det ska :) Dessutom har hon fortfarande vänt på dygnet så detta "humör" märks mest nattetid när hon är vaken...

På söndag kommer Klokers pappa (dvs. Ärtans morfar) hit på besök, men i övrigt ska helgen bara bestå av att mysa med barnen. Har ju saknat de massor nu på dagarna när jag jobbar!!!

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: