Dagens låt:

torsdag 8 augusti 2013

Nedräkning :(


Man undrar ju lite om arbetsgivaren har kontroll över vädret… Nu är det molnigt och regnet hänger i luften och löven på björkarna har börjat gulna (av torkan) så plötsligt infinner sig en pust av höstkänsla och jobbtankarna tar plats i hjärnan. Som på beställning liksom, 4 dagar kvar… Säger det igen, hade gärna sugit på sommaren och ledigheten lite längre, men nu är det som det är och det är bara att ta tjuren vid hornen J

Igår var jag och vallade igen med minsta hunden och det gick SUPERBRA! Så himla kul och han har så mycket i generna och jobbar på instinkt som om han aldrig gjort annat. Nu är det läggande i alla möjliga och omöjliga situationer som ska tränas innan nästa omgång vallning. När det kom till just det momentet i fårhagen så var han som en trotsig 2 åring. Varför ska han helt plötsligt ligga ner när man kan springa runt och valla, såg han ut att tänka. Men, det är ett mycket viktigt moment i att kunna balansera vallningen. Liggkommandot kan han här hemma hur klockrent som helst, men det är som min uppfödare sa: I fårhagen försvinner allt de har kunnat tidigare och helt plötsligt har man en ny hund J Mer vallning blir det ABSOLUT!!!

Idag kommer Sessan hem igen. Ska bli jättemysigt att få hem henne. Hoppas bara att det inte blir en repris på förra årets kaos, när pappa med sambo hade ”hjärntvättat” henne om att hon skulle flytta med pappa till Norge, helst samma dag och sessan var helt upp och ner och näst intill hysterisk och gick inte att prata med. Efter nån vecka hade hon lugnat sig och kom då själv på att hon inte ville flytta till Norge, men det blev för säkerhets skull advokater och process och nu har vi ett domstolsbeslut på att hon stadigvarande ska vara boende här, så pappa kan inte flytta henne som han vill, vilket känns tryggt. Men man vet ju ändå inte hur de påverkar henne när hon är där…

Pappas fru fortsätter göra små framsteg. Nu har hon blivit av med dialysen och kommer antagligen flyttas till ett sjukhus närmare där de bor. Nu är det fokus på rehabilitering och där är hennes egen vilja och engagemang viktigt för att komma framåt. Vi håller alla tummar och tår för att viljan och engagemanget är på topp!

Lillprins pratade om regnbågar häromdagen och jag berättade att ibland kan man se 2 regnbågar samtidigt och att det då betyder tur. Får man önska sig något då, frågade Lillprins. Ja, det tror jag svarade jag. Då skulle jag ge min önskning till morfars fru så att hon fick blir frisk säger han då. Man vill ju inte att någon ska behöva vara sjuk så där länge säger han sen eftertänksamt. Gulle… de har hjärtat på rätta stället mina barn *stolt*

Idag är det BVC besök med lilla Ärtan på schemat samt Filosofens fotbollsträning. Sedan tänkte jag organisera garderober (never ending story när barnen bara växer och växer…) träna läggning med lillhunden samt kasta lite frisbee med densamme (han ÄLSKAR det och fick en speciell hundfrisbee av min kära lilla far) laga lite mat och börja suga på att ledigheten snart är slut L

Inga kommentarer: