Dagens låt:

fredag 9 augusti 2013

Tjuvstart!


Nedräkning och nedräkning… inte direkt. Har jobbat mer eller mindre hela dagen idag och även lite igår. Skolstarten närmar sig vilket gör att nästa vecka blir hektisk för min del och därav drar man i mig redan nu. Visst, jag skulle kunna tjura och hävda att alla får återkomma på måndag, men vad tjänar jag på det?! Det leder bara till mer stress nästa vecka. Mannen tog med sig barnen till Parken Zoo i Eskilstuna idag (de kom nyss hem lyckliga över dagen och att pappa vunnit 8 nallebjörnar i olika storlekar åt dem) och Kloker och Ärtan hade Ärtans pappa här hela eftermiddagen, på så sätt blev det många långa arbetstimmar i lugn och ro.
Har även hunnit städa bilen invädigt nu på kvällen. Är inte riktigt nöjd med mina helljus på bilen. De är faktiskt inte speciellt bra för att sitta på en rätt påkostad bil. Vill således ha extraljus fram, men det fulaste jag vet är stora blaffiga utanpå ljus. Jag vill ha såna där små som man sätter infällt nedanför nummerlåten. Har sökt efter bilder på nätet, men har inte hittat en enda BMW som har det på bild. Bara stora blaffiga… *suck* Men, skam den som ger sig, jag skiter fullständigt i om det går emot någon sån ”vi som kan detta med extraljus” regel. Jag vill ha små extraljus 4 eller 5 stycken infällt så de sitter under nummerplåten och helst ska det vara Xenonljus och därmed basta!!! Mannen får forska vidare om det helt enkelt.
Tycker faktiskt att det är rogivande att städa bilen, lite avstressande helt enkelt. Låter wierd, jag håller med, men jag gillar det. Städade ju mannens Volvo V70 häromdagen och så ren och snygg som den är nu har den inte varit sedan jag körde den. Det är ju en skön känsla att sätta sig i en ren städad bil helt enkelt och helst ska den ju vara ren på utsidan också J
Sessan var i jättebra form när hon kom hem, bättre än någonsin faktiskt efter att ha varit hos pappa och sessans pappa var jättetrevlig (?!) och balanserade henne riktigt bra vid avlämningen. Plötsligt händer det… (ska nog köpa en trisslott vid tillfälle)
Skrattade gott åt Lillprins nya jeans nu på morgonen. Han och Filosofen är helt olika byggda i kroppen. Lillprins är bara lång och smal och Filosofen är mer satt och musklad. Därav köper jag helt olika jeansmodeller åt dem. Filosofen har ”regular fit” eller ”relaxed” medan Lillprins har ”slim fit”. Men de nya ”slim fit” jeansen satt som ”baggystile” på honom. Inte minsta tillstymmelse till ”slim fit” där inte. Men så drar han längdmässigt minst 2 storlekar större än åldersrekommendationen, men smalmässigt är han åldersadekvat eller kanske yngre. Roligt såg det ut hur som helst, men han gillade ”baggy stile” ;)
För att vara ärlig så tycker jag att det är skitkallt ute just nu. Känns att det har varit ett omslag och med mörkret som kommer tidigare så blir det verkligen höstkänsla. Som jag minns det var det sommar HELA augusti när jag var liten, varför känns det då som att hösten naggar rätt duktigt på den sista sommarmånaden nu för tiden?! Not right, let´s claim back August to summer!!!
Har nu registrerat mig på Masterprogrammet i Specialpedagogik mot Uppsala universitet och i början på september kör jag igång. Ska bli skitkul, för som ni vet gillar jag ju verkligen att plugga. Att jag dessutom måste köra bil dit och hem gör inte saken sämre, gillar ju det med J Återstår att se om min arbetsgivare tänker stå för litteratur och att vi får åka till Uppsala på betald arbetstid. Ekonomin är som vanligt urusel i skolans värld, men jag håller tummarna. Jag kommer läsa den oavsett, men det är ju en investering i mitt arbete så egentligen är det inte mer än fair att de står för den lilla kostnaden med tanke på vilken kanonutbildning de får för pengarna…  Vi får väl veta nästa vecka hoppas jag.

Have a nice weekend!

 

 

 

Inga kommentarer: