Dagens låt:

tisdag 6 augusti 2013

Sista semesterveckan...


Är nu inne på sista semesterveckan L Visst känns det okej att börja jobba igen, för jag har ju som sagt ett jobb jag trivs med, men några veckor till i detta toppenväder hade inte varit helt fel. Att jobba inomhus när solen lyser är inte kul! Har dessutom lite dokumentation som jag måste få ordning på denna vecka inför jobbstarten. Det var ju full rulle in i det sista innan semestern, så jag hann inte riktigt med det. Så nu sjunger det på sista versen liksom…

Årets vassklippning i sjön är nu över. Sedan vi började för typ 7 år sedan, så har det minskat enormt. I år var det bara 2 små högar, jämfört med första året när vi fick köra bort 3 överfulla höga släpkärror med vass.

Alla andra år har Butter fått suttit i fören på båten för att tynga ner så att vassklipparen kan gå djupare, men i år blev han ersatt av 3 stora tunga stenar. Så kan det gå när man blir utbytt ;P Det roligaste är att han var den som gnällde mest varje år, och då behövde han bara sitta som ett litet kuttersmycke fram i båten och glassa runt i solen hela dagarna, medan vi andra fick kratta blöt vass ur sjön och svettas som bara den…

Butter har förresten fått jobb J Han ska jobba som elevassistent/ fritids personal på en friskola nere i Småland där han bor. Tror absolut att det kommer passa honom som handen i handsken!

Klokers syster är nu här på besök ett par dagar för att titta på lilla Ärtan. Ärtan har brutit sin ”bara sover och äter rutin” nu och har börjat jazza lite på nattetid. Precis som det brukar vara mao, så det är bara att gilla läget. Tror hon har vänt dygnet rätt duktigt, för dagtid sover hon typ hela tiden…

Idag är mannen, småpojkarna och Trötter och åker Rodel. Själv ska jag be vädergudarna om att skingra molnen lite, så jag kan få min dagliga dos med sol och sedan ska jag faktiskt fixa lite mat som sedan ska ner i matlådor. Ja, fick ju ge med mig på den punkten, för första året åt vi ute varje lunch, vilket passade mig perfekt! Men, sen ville majoriteten av mina kollegor dra ner på kostnaderna och ha matlåda istället, och jag fogade mig snällt efter det. I början hade vi kvar att vi åt ute en gång/v, men det försvann också under våren, när vi hade så hög arbetsbelastning att vi knappt hann ses alls (och inte alltid hann äta lunch heller för den delen). Känns helt okej med matlåda faktiskt och om jag inte känner för det ngn dag så kan jag alltid köpa något och ta med mig till kontoret. Men, det är viktigt för mig att de finns färdiglagade i frysen, för jag vill inte stå där varje kväll och fundera på vad jag ska ha i matlådan imorgon, för då blir det inte av alls! Kyckling i alla former är en absolut favorit i matlådan.

Imorgon ska jag äta lunch med en kollega som redan börjat jobba och sedan på kvällen ska jag iväg och valla igen med minsta hunden. Annars kommer veckan mest bestå av att fixa iordning barnens saker inför skolstarten, njuta av de sista semesterdagarna (med förhoppningsvis mer sol) och lite laddning inför jobbstarten nästa vecka. Veckan får gärna gå sakta!!!

 

 

Inga kommentarer: