Dagens låt:

lördag 24 mars 2012

Här har du ditt kylskåp!

Här är det full fart som vanligt :) Våren håller i sig vilket också innebär lerinvasion i så väl hall som bil. Är just nu glad över att jag inte har hämtningar på schemat för min  bil är ju så fin fortfarande efter förra rekonden. Mannens däremot är ungefär lika skitig på insidan som på utsidan *skräck* Tvättmaskinen går varm dagarna i ända och flertalet överdragskläder är inhandlade för att försöka hålla lernivån i schack. Men, men, om det fortsätter som det börjat så borde det vara en snabbt övergående period.
Ja... men så finns det ju nackdelar med det också förstås... mannens allergi. Just nu närmar vi oss Prosit släng dig i väggen!!! Och då är det bara början... Stackars lilla älsklingen, ingen kul period för honom, men jag bara älskar att våren är här! I och med att hämtningar inte ligger på mitt schema har jag till och med kunnat ha min vita vinterjacka på mig, dé ni!

Det är ju VANSINNIGT med färger i vårens mode, kul i och för sig, men jag är ju ingen "hej - hopp- vad- kul- med- knallgula- jeans" typen precis. Tycker om färger- absolut, men gärna i någon detalj eller så, inte ALLOVER!!! Är ju så färgtark i min personlighet så jag behöver inte klä mig i starka färger för att göra ett statement *ler*. Även om det ligger något litet i det, så gläds jag med färgerna jag möter, men funderar vad jag ska klä mig i... Ska göra en shoppingdag med kollegorna en fredag framöver i en mellanstor stad ca. 1,5 h härifrån. Får väl se om jag kommer hem tomhänt eller om jag hittat en lösning på problemet. Hittade en skitsnygg jacka (NÄHÄ?!) på nätet som jag bara var tvungen att köpa. Men den var vit och inte knallig. Får väl fixa några lite knalliga scarves att bära till så jag inte är helt "ute" :)
Vårskor är mitt andra problem. De alternativ som finns är tygskor eller kilklack?! Jag vill varken ha det ena eller det andra, men inser att här får jag nog ge med mig... *suck* Dessutom börjar det bli aningens akut med tanke på värmen, så nästa vecka får jag nog lov att se mig besegrad *bläk* För att uttrycka mig som Buttersmurfen; Jag hatar när modet styr så urvalet blir för snävt! (Okej, just DET har han nog aldrig sagt, men det där med "jag hatar" säger han ju hela tiden). Själv tycker jag egentligen inte om uttrycket för det är alldeles för starkt. Det är inte mycket i världen man kan hata...

Lite svajjigt har vi det på jobbet just nu. Kommunen jag jobbar åt är stor och har under de senaste 10 åren gjort omorganisation på omorganisation och så även nu. En ny organisationsplan ska presenteras i typ början av maj och vi har bara fragment och hypoteser om vad den kan tänkas innehålla. Ett "worst- case- scenario" kan ju bli att jag står utan jobb... Skulle vara skittråkigt!!! Nog för att vi säkerligen skulle erbjudas andra tjänster inom organisationen i så fall, men inte de vi har nu och det är ju faktiskt DET jag vill arbeta med.Jobb kommer jag absolut inte att vara utan men jag är inte så sugen på att ställa mig i ett klassrum i detta skede av mitt liv, vill absolut utvecka denna del av mitt arbete mer först. Men vi får väl hålla tummarna och se vad som händer. Trivs dessutom sjukt bra med några av mina kollegor och det skulle vara en stor sorg att splittas här och nu. Men som sagt, vi vet inte vad som kommer att hända, så det är ingen idé att deppa ihop över det nu. Har även sökt utbildningar till hösten, som jag kan läsa på halvfart eller kvartsfart distans, samtidigt som jag jobbar. Hoppas också att jag kommer in på dem!!!

Det är som någon klok männsika sagt: Motgångar ger möjlighet till utveckling!
Tänker absolut välja att ta det så :)

Helgens projekt är att vårstäda i vardagsrummet. Ska byta soffa till grå och pimpa den med lite orangea toner i kuddar och annat. Blir nog skitsnyggt! Det är bara jag och småpojkarna hemma. Lilla Fräs är hos pojkvännen, Kloker hos lajv- kompisen mitt ute i skogen, Sessan hos bästisen och mannen jobbar. Lugnt och skönt med andra ord ;) OM jag hade haft mer energi så skulle jag sopat planen ute så barnen kan börja cykla, men jag känner redan nu att; NÄ, DET kommer inte att hända... Var till Stockolm och gjorde studiebesök på Svedenskolan i torsdags och i fredags satt vi på utbildning hela dagen, så lite släpig känner jag mig allt.

Träffade förresten en mycket kär gammal vän igår som jag inte träffat på säkert 8 år eller nåt. Så himla kul att se henne och vi bestämde meddelibums att nu jäklar ska vi inte tappa kontakten. Så, på påsklovet (som jag inte har, men kan alltid kompa ut) ska jag och sessan åka till henne och rida och umgås. Hon bor nämligen på landet numer och har 4 hästar, hundar och annat. Jag är ju gammal hästgalning, men det var iofs läääääänge sedan, men hon LOVADE att hon hade snälla hästar. Själv har jag kommit till punkten där jag föredrar fet, gammal promenadlimpa till häst som knappt orkar komma upp i trav...  Känner mig ju lika smidig som en kylskåp nuför tiden. Vi får väl se hur detta utvecklar sig. KUL var det hur som helst!!! En sån där liten guldstund i tillvaron ;)

Nej nu väntar resten av dagen, solen, livet och småkillarna :)

Dagens låt: Men at work; "Land Down Under" http://youtu.be/JEgCkOfl4jE

Inga kommentarer: