Dagens låt:

söndag 11 mars 2012

Njuter - not!

Man ska inte ropa hej innan man kommit över bäcken eller nåt... Ligger faktiskt något i det och jag ligger jag med :( Däckad i en dunderförkylning som dök upp som ett brev på posten i fredags. Fattar ingenting, från noll till hundra på en timme. Helwierd!!! Håller nu tummen för att den försvinner lika fort som den kom (med med dagens datum kan man ju räkna ut att så inte blev fallet) *suck* Har peppar, peppar sluppit förkylningsblåsorna på näsan som får mig att se ut som Bozo the clown och Pomperipossa släng dig i väggen! Hade dem dessutom alldeles nyligen och fick befinna mig på jobbet ändå - vet roligare saker att utsätta sig för... Har en helt fantastiskt stor ICKElust att befinna mig där igen veckan som kommer. Ja, buhu vad synd det är om mig, jo, jag vet att det finns de som har det sååååååå mycket värre, men ibland måste man väl få ojja sig lite?! Jobbar ju med, vad som känns som, världsfreden varje dag på jobbet och så kan jag inte ens bli sams med min egen näsa. Hmm... försöker universum säga mig något?!

Men man kan ju vända på det och bara se fördelar...
* Kostar inget att bli sjuk när man är ledig
* Mer accepterat att drälla snorpapper omkring sig hemma än på jobbet
* Inget behov av att försöka se piggare ut än vad man är
* Inget prestationskrav (åtminstone inte jobbmässigt)
* Lika älskad ändå av barnen
* Mer älskad än vanligt av katterna som har någon som ligger i soffan och kan kela med dem oavbrutet
* Spelar ingen roll vilken mat man lagar- allt smakar NADA ändå
* Kan för en gångs skull se vad som visas på tv mitt i nätterna eftersom att ligga ner ger känslan av att drunkna
* Effektiv peeling av näsan genom allt snytande
* Har kommit på vilka näsdukar som är bäst
* Kan inte vårjobba ute på tomten (jo, den är extremt positiv)

Finns säkert 1000 till om man tänker efter...
Stod och irriterade rumpan av mig häromdagen när ena hunden hade fått kola i öronen och inte ville komma in. Sjuk och frusen gjorde jag allt i min makt för att slippa gå efter eländet. Då kommer en sån där skränande vårfågel och flyger över. "Det är inte sant, inte DET också" tänkte jag då. Men det var en Trana och ingen sån där überdjävlig Kanadagås tack och lov. Vi slapp dem ju på vår strand förra året efter idogt arbete och jag ingen som helst lust att göra om det i år och absolut inte redan i mars!!!

Nej, nu ska jag tillaga något smaklöst till lunch och bjuda gänget på - spännande... Att vara kock när man är genomförkyld måste ju vara som att vara blind innebandydomare. Själv hoppas jag dock på att inte få matchstraff för dagens matlagning...

Dagens låt: Kent; Utan dina andetag  http://youtu.be/NZfKXOlA7L0

Inga kommentarer: