Dagens låt:

tisdag 27 mars 2012

Att glädjas över att våren tillfälligtvis backar!

Här går det mesta i positivitetens tecken. Flera av mina ärenden går för stunden framåt på jobbet, vilket känns härligt och dessutom har vi lyckats nå Lilla Fräs så vi tror att vi kan vända henne lite åt rätt håll. Nu håller vi tummarna för att det håller :)

Våren skall enligt kommande prognos göra halt några dagar. SKIT OCKSÅ säger jag, som dagen till ära fått hem den nya vårjackan och dessutom köpt ett par vårskor som jag faktiskt gillar!!! Skulle kunna tro att våren planerat detta *morr* Dessutom (som om nu detta inte räcker) så gick jag upp extra tidigt i morse för att hinna tvätta bilen innan jobbet, men när jag rullar in i den stora staden så spöregnar det! Glöm biltvätt med andra ord *suck*.Why, why, why??? Jo, mannen ler stort och är glad över regnet och kylan som bidrar till en lindrigare allergi - alltid något förstås...

Har ju hittat stadens bästa lunchrestaurang - Waynes!!! De har supergoda sallader och därför bor vi där mer eller mindre. Jaaa... Latten är väl också en bidragande orsak förstås :) Min ena kollega brukar skryta med att han har 10% rabatt där för han känner de som äger stället, men *ching- ching* det fick vi också idag!!! Lönar sig att vara "stammis" med andra ord ;) Nu ska vi bara klura ut vad vi ska göra med den fantastiska summan på 14.50 som vi tjänar på dessa procent. Ja, alltså egentligen ger själva procenten 9.50, men så bjuder de på smaken på Latten och den kostar 5 kr annars, så då får vi den fantastiska summan 14.50 över. Ja, ni hör ju hur bra vi kommunalanställda har det *ironi*. Har en känsla att kommande löneförhandling kommer att ge ungefär samma summa i höjning i lönekuvertet. Är absolut VÄRDELÖS på att löneförhandla!!!
Men trivs ju med mitt jobb och DET mina vänner är värt mycket som inte går att lägga i ett lönekuvert. Idag skrattade jag och min kollega så tårarna sprutade och jag var tvungen att stanna till med bilen för att trygga trafiksäkerheten. Så borde alla få ha det på jobbet!

Resten av veckan är fullbokad och bitvis stressig. Men det är nog då som jag egentligen trivs som bäst :) Tyvärr har jag hämtning och lämning på schemat torsdag och fredag eftersom mannen har andra möten då. Inte riktigt "my cup of tea" och då kan jag ju iofs glädjas över att våren tillfälligt lagt ner verksamheten. Min nya vita jacka och mina ljusa skor skulle gråta blod efter en hämtning på skola och dagis. Så... TACK våren :)))))

Uppåttjack?! - Nej tack!  Energin som jag saknat länge har nu ÄNTLIGEN landat i min kropp ;)

Må så gott! / Cilla

Thore Skogman - JAVISST!!!! =P http://youtu.be/u9Ff7NbmChQ

Inga kommentarer: