Dagens låt:

söndag 1 april 2012

April

Jaha ja, första April minsann, men har ingen som helst ambition att skriva något klurigt "nu ska vi lura hela världen" inlägg. Nej, det får allt bli ett alldeles vanligt.

Filosofen började dagen med en "uppkastning" i vardagsrummet, men än har det inte blivit något mer, så vi håller tummarna för att vi inte drabbas av magsjuka hela familjen. Har ju liksom jublat lite över att vi faktiskt klarat oss i år *tjohooo*. Men man ska väl inte ropa hej än kanske... Sessan som har magsjukefobi i kvadrat blev helt hysterisk och grät och skrek om vartannat här hela förmiddagen, men har nu äntligen lugnat ner sig *phu* Hon kör just nu övertalning av sig själv med att man dör inte av magsjuka, det är ju inte som en hjärtsjukdom eller så. Pluppan, inte lätt att vara fobisk! Vi håller tummarna för att vi klarar oss även denna gång.

Jag har ju dessutom som vanligt en hektisk vecka framför mig på jobbet. Förra veckan var en riktigt BRA vecka, så det skulle ju vara skönt att få vara frisk och kunna spinna vidare på den. Har också en del lite känsligare möten inbokade, som är svåra och direkt olämpliga att boka om. Med många saker kan man ju ta lite alvedon och kämpa vidare, men med just magsjuka är det 100% kört liksom :(
Har verkligen världens bästa jobb!!! Bitvis SKITJOBBIGT men när det går framåt så slår det allt det jobbiga med hästlängder. Dessutom får vi jobba med ett "think outside the box" tänkande hela tiden, vilket är superkul! Visst i många fall begränsas "tänk utan för ramen" tänkandet av en ny ram, så hur påhittig som helst får man inte vara. Men så ibland, då möter man rektorer, föräldrar, pedagoger och elever som inte sätter en ny ram och då är mitt jobb verkligen hur kul som helst!!! Och framför allt när man känner att de har förtroende för det man föreslår och man upplever att alla är med på tåget. Shit vad det är härligt då!!!

I år är det ingen i familjen som taggar på om att vara först i sjön. Annars hinner knappt isen lossna från kanten innan någon har plumsat i och skryter vilt om att vara den första i vattnet i år. Tänk om det blir så att JAG blir först!? Ja, jag väntar alltid tills 20 grader minst innan jag ger mig ut i vattnet. Troligast är ju förstås att någon av småttisarna hunnit före vid det laget.

Hade en ambition att ha vårstäd ute i helgen, men vädret gör allt annat än att bjuda in till det. Den stora planen utanför har jag redan sopat (utan träningsvärk?!!), så det är skrytrabatten och lite lövkrattning kvar. Sen blir det ju sedvanlig studsmatteuppsättning och annat, men då får det banne mig bli varmt först! Helgen har således gått mer åt till inomhusstädning och en hel del sömn ;) Fattar inte hur en sedvanlig amerikanare bär sig åt, med 6 dagars arbetsvecka och bara 2 veckors semester/ år? Vi har det faktiskt sjukt bra i Sverige!

Har ännu inte kommit till freds med årets mode, så jag kör en sedvanlig klassisk stil och ignorerar eländet! Lite färg, javisst, men någon måtta får det ju vara. Har ju dessutom uppnått det där 40:e året, så då behöver man bara följa sin egen ingivelse. Misstänker att jag hade jublat över modet om jag fortfarande var typ 20 eller så, men det hjälper ju inte nu när alla, ja ALLA, butiker är dränkta med modet.

Nej, nu väntar lite matlagning och annat innan det är dags för söndagskoma ;)

Dagens låt: Min kollegas härliga systerson - STÖRTSKÖN!!! Axel Lönner; Born this way http://youtu.be/Sui7UU0tchQ

Inga kommentarer: