Dagens låt:

lördag 21 april 2012

Nu är det jul igen...

Jodå, det blev som det var förutsagt: VINTER IGEN!!! *suck* Och jag som äntligen fått på sommardäcken... Ganska vackert är det ändå och jag blev ironiskt nog lite sugen på att åka skidor :) Jag och sessan skulle ha åkt till Skultuna idag och hälsat på sessans kompis med familj, men det blev TYVÄRR bara att ställa in :( Men, men, det blir fler gånger och våren måste väl ändå koppla greppet för gott snart?! Det som inte gör saken bätre är att vi har ett gäng tonåringar hemma som vill in till stan, men som det är just nu kommer ingen någonstans, så det suckas och stönas hejvilt här hemma ;) Kloker har gett upp och tar nu ut sin frustration på symaskinen och några Trollbyxor eller nåt som ska med till Lajvet i slutet på månaden. Inte riktigt my cup of tea det där med lajv, men kul för henne som tycker att det är det roligaste som hänt! Bilder från morgonen:
Den sista bilden är vyn från vårt köksfönster. Riktigt vackert med öppen sjö och vinter tycker jag ;)

Jag har dessutom planerat att ställa iordning altanen imorgon... Ja, det får väl bli att röja lite och ta bort allt som inte ska vara där, men allt myspys och annat får nog vänta. Nästa helg säger prognosen att det ska bli 17 grader varmt och sol!!!! Då jäklar...

I övrigt har jag fått en hel del gjort denna vecka när jag var hemma med sessan 4 dagar då hon var krasslig. En hel del har blivit röjt och genomgånget här hemma, både min och sessans garderober är rensade och i fas :) Jag har bakat bullar och igår grillade jag faktiskt ute i snöovädret. Lilla Fräs fyllde år och hade önskat sig grillat till middag. Gjorde det visserligen under tak på bakre altanen, men jag har varit med om bättre grillväder! Detta var tårtan;
"Murva" är ett internt skämt som handlar om en rosa skrotbil...

Trots effektiv vecka hemma så känner jag mig lite stressad över jobbet som istället har släpat efter en vecka. Men, jag ska försöka låta bli att känna så. Har man sjuka barn, så har man. Dessutom är det slutet av läsåret nu, så allt går på lite sparlåga turligt nog.

På tisdag fyller Lillpinsen 5 år - shit vad tiden går!!! Har fixat klart alla födelsedagspresenter, så det är lite tårta och annat som är kvar att göra. Nästa lördag fyller "farfar" 75 år och på tisdagen efter det fyller Filosofen 7 år och samma dag ska han har Bowlingkalas för klassen + några till på stadens bowlinghall. Det är lite tätt med födelsedagsfiranden just nu :)

Hade lite dresyrträning med våran Aussie på morgonen. Han är riktigt duktig måste jag få säga:
Det roligaste är att han automatiskt tar på sig sin "Tiggar- pose": Guuuuud vad det är synd om mig, liten, ynklig och får aldrig någon mat..." Han är bara för rolig och han älskar verkligen att hålla på med tricks och konster. Han är också en "skrattande Aussie" och jag ska verkligen försöka fånga det på bild så ni får se hur det ser ut - helkul!!!

Dagens låt: Natasha Bedingfield - Unwritten http://youtu.be/b7k0a5hYnSI

2 kommentarer:

Pappa KJ sa...

Pappa KJ SA.Synd om Er. Vi har björkar o lövträd som skifrar i grönt.Backarna lyser vitt o grönt av massor av vitsippor.Tulpanre liljor o krokus prunkar i rabatterna o körs-bärsträden blommar.
En HÄLSNING FRÅN EN VÅRLIG FRAMSIDA
Kramar till Er o skotta på.

Anonym sa...

SUCK!!! *längtar* / Cilla