Dagens låt:

söndag 8 april 2012

I´m still standing... NOT!!!

Jo då, jag stack ut näsan rejält med det förra inlägget, för visst åkte jag dit. Fredag kväll minsann, ingen risk att jag firade någons död ;). Envist och ihållande som attan var det också och det gav sig inte förrän mitt på dagen påskafton.
Som om inte detta räckte så började fågel helv... ute på sjön skräna rumpan av sig framåt 5 tiden på morgonen. Just där och då hade jag lätt kunnat fixa dem själv, men äger ju inte ens en knallpulverpistol. I min värld kan just nu vem som helst få fixa eländena och jag kan till och med tänka mig att tillaga dem åt vederbörande som tack för hjälpen. Kommer att njuta av varje sekund i köket den dagen, det kan jag lova!!!
På tal om fåglar så har vi 2 Tranor som spankulerar på andra sidan sjön. Även om de trumpetar emellanåt så har de åtminstone vett att hålla tyst på tidiga mornar. De kanske vet att de hamnar i ugnen annars. Ätit Trana någon?!
Veckan som kommer är ganska fullbokad. Eftersom jag har semestertjänst så jobbar jag, men det är bra veckor där man hinner dokumentera ikapp och annat, men jag har även 2 elevmöten inbokade. Sessan och jag ska även ha lite mamma-dotter kvalitetstid, där vi bland annat ska åka och hälsa på den härliga vännen jag sprang på härom veckan. Hon har ju 4 hästar vilket Sessan jublar över. Det finns möjlighet att både rida, köra och mysa med hästarna, så det blir nog toppen. Själv ser jag fram emot att få höra hur min vän haft det under alla dessa år vi inte haft kontakt :) Känns superhärligt att vi hittat på varann igen!

Framöver är det mycket utbildning på G på jobbet, så det blir att fara både hit och dit. KUL, tycker jag! Utbildning kan man aldrig få för mycket av!
Jag hoppas även att få lite mer tid över för att fotografera. Nu har kameran legat och samlat damm länge på grund av tidsbrist, men varje gång jag tar fram den så minns jag hur kul det är att vara på jakt efter det optimala fotot. Det är en riktigt skön känsla att ta ett lyckat kort. För min del handlar det ju mest om familjen och djuren, är ingen naturfotograf direkt, men det är ju det som passar mig. Tycker inte heller om att vara med på kort själv, står mycket hellre bakom kameran, och med min super sytemkamera som jag fick i födelsedagspresent finns alla möjligheter till utveckling. Jag kan nog inte ens 5 % av kameran än, men tycker ändå att jag får väldigt bra foton emellanåt. Jag ser en utvecklingspotetial där helt klart!

Idag strålar solen på en helt okej blå himmel. Lite känsla av vår återkommer och jag längtar verkligen efter värmen! Ska plocka in motionscykeln så att jag grundar konditionen inför sommarens simning. DEN ser jag verkligen fram emot - älskar att simma. Men tills vidare får lite morgoncykling göra susen. Elevhälsan som jag arbetar åt brukar anmäla lag till Blodomloppet och mina löpargalna kollegor ville givetvis att vi skulle vara med. Jag STENVÄGRAR!!! Jag tycker verkligen inte om att springa, har aldrig gjort det. Kom ihåg alla försäsongträningar när jag spelade Volleyboll, där vi hade intervallträning och sprang vissa rundor på tid. Det var verkligen något av det värsta jag visste. Nu när jag är vuxen och klok så kan jag helt enkelt säga "Nej, jag tänker inte delta". Men du kan ju gå eller lunka säger springtokarna då. QUE???!!! Man är väl tävlingsmänniska trots att man inte gillar att springa. Tänker väl inte GÅ när resten av laget springer. Men, men, det hela löste sig till min fördel, Stockholm Summit infaller på samma datum, så mina närmsta kollegor och jag är i Stockholm då *ching- ching* Jag säger bara det; kom igen när "Tjejmilen" heter "Tjejsimmet" och Blodomloppet går av stapeln i vatten istället. Har inte hört mina kollegor nämna att de vill ha ett lag till Vansbrosimmet...
Nej, nu ska jag ta rätt på min kyckling som puttrar på i ugnen tillsammans med den rostade potatisen och göra en god sås till. Efterrätten blir hemmagjord knäckig äppelpaj. Inte helt fel ;)

Dagens låt: Corrinne May; Fly away http://youtu.be/OqJ2ITZl43o

Inga kommentarer: