Dagens låt:

fredag 6 april 2012

I´m still standing :)

Ja, nu sticker man ju ut näsan lite genom att skriva denna rubrik. Det blev lite manfall här hemma efter Filosofens söndagsinledning. Lillprinsen, mannen och Lilla Fräs följde snart efter och vi hade 4 stycken som låg och ojjade sig med magsjuka. Jag, Kloker och Sessan stod pall minsann. I torsdags tyckte vi att det hela var över och vi var nu ur farozonen. Men icke! I natt ramlade Sessan också dit, men jag och Kloker är fortfarande utan symptom. Det börjar likna 10 små negerpojkar till viss del denna utveckling...
Men jag har bestämt mig - jag ska INTE ramla dit denna gång!!!

Har ju dessutom besegrat skomodet och hittat skor JAG gillar och vill ha, som dessutom ingår i årets mode. Dé ni! Då ska väl inte lite magsjuka kunna ta överhanden heller. Skam den som ger sig ;) Nu ska bara detta bakslag ge med sig, så våren kan ta fart på nytt.

Mina favvofåglar ( FETNOT!!!!!) är åter på plats och skränar i tidiga morgontimmen. Har inte ens orkat titta på vår "strand", jag är tillräckligt uppretad bara av att höra dem. Hoppas att grannen ser till att de "försvinner" i år igen. Skiter fullständigt vems tallrik de hamnar på, bara de ger f-n i min strand! Förutom dessa Kanadagäss så har vi 2 ståtliga svanar som flyter runt ute på sjön. DE är ju en helt annan historia, även om jag gärna ser att de skaffar sina ungar i en annan sjö, eftersom de ofta blir så aggresiva då. Men vackra att titta på - DET är de!

Påsk ja... Mmm... då vaknar den där lilla tradition och högtidsförstöraren i mig. Alltså bara GLÖM att byta gardiner och annat samt pynta rumpan av sig för en helg. NO WAY!!! Fixa påskägg till barnen, ja men visst, lite god mat- absolut (men INTE påsk bord) och njuta av den extra ledigheten - självklart, men utöver det: NADA!!! Fick visserligen en liten kruka med minipåskliljor av min mamma, så lite gult är det ändå, men ris och annat är bara att glömma med tanke på prositmannen. (Känns väldigt bra att kunna skylla på det)... Hade förresten en lite kul incident i en klass jag observerade i veckan. Läraren där skulle förklara för barnen, som till stor del var av annan kulturbakgrund, varför vi firar påsk. Hon gick då ut med förklaringen att vi firar påsk för att "Jesus dog". Sen hör hon att det låter lite konstigt och ska försöka rädda upp det hela, men säger då " Ja... man kan faktiskt fira att folk dör"???!!! Intressant... Ibland får man tänka "död och elände" för att inte börja skratta eller reagera på annat sätt. Skulle också vilja veta hur barnen tänkte när hon sa det. Väldigt ogenomtänkt var det hur som helst.

Vi jobbar stenhårt med positive thinking på jobbet. Det behövs! Jag läste en så härlig grej härom dagen, som vi nu tagit fasta på: En liten kille fick ett helt rum fullt med dynga i födelsedagspresent och blev helt överlycklig. Han kompis frågade då förvånat; - Hur kan du bli så glad för ett rum fullt med dynga? Jo, svarade den lilla pojken medan han grävde sig fram i dyngan; - Med all den här skiten måste det ju bara finnas en ponny någonstans!
Så, nu kör vi stenhårt med det; Var f-n är ponnyn?!

Mannen jobbar denna helg. Ja, sååååå synd är det ju inte om honom, han ska på Leksandsmatchen idag och till Stockholm imorgon. Själv har jag magsjukt barn att ta hand om. Byta någon?! Lilla Fräs har åkt till sin mamma och Kloker har sin ena lillasyster här på besök. Trötter har hotat *ler* med att komma hit med sambon på söndag, men vi får väl se om han ändrar sig när han hör sjukdomsstatusen på stället. Butter firar påsk med flickvännen och hennes föräldrar nere i södra Sverige, så läget är liksom under kontroll.

Jag njuter mest av att fortfarande känna mig på topp! Bakade en citronkokos kaka på morgonen och jag ska snart fixa till min egna Lasagne. Den går inte av för hackor minsann :) Senare i helgen ska jag rensa i sessans garderob, för cheeeeesus vad hon växer. Lång som bara den. Visserligen är jag 175cm och både min bror och pappa är långa, så hon har att brås på. Men som sagt,lite utrensning kan vara på plats. Gäller även min garderob, men det är ju bara såååååååå tråkigt. Kanske egentligen ett jobb för långfredagen, som INTE innebär att FIRA Jesu död *ler* Är inte religiös, men tycker ändå att den var too much!

Avslutar med lite kort på missar här hemma. Flingan (Brittisk korthår) får visa hur fint det blev med nya soffan och Lilla BU(Maine Coon) tja... hon får väl mer visa sin personlighet ;)

Glad påsk på er alla / Cilla

Dagens låt: Michael Jackson ; Ease on down the road http://youtu.be/Wo9CAlQpPQ4

Inga kommentarer: