Dagens låt:

onsdag 18 april 2012

Energinivåerna på topp :)

Jajjemensan!!! Har verkligen kommit i balans i energinivå. Visst, har väl en och annan släpig dag också, men de flesta är faktiskt på topp. Har kommit igång med cyklingen också, och det skulle ju kunna vara en bidragande orsak iofs.
I onsdags var jag och Sessan och hälsade på min kära vän Lisa på landet med hästar och allt. Sessan fick självklart rida och dessutom välja häst balnd de 4 som fanns. Snacka om att hon var i 7:e himlen... Lisa kör Western ridning med sina hästar och det är sjukt vad häftigt det är att se sampelet mellan häst och människa. Lisa bara plockade ut hästen ut hagen och ställde honom helt lös på planen utanför hagen och där stod han och rörde inte en hov fastän hon gick fram och tillbaks mellan sadelkammaren och stallplanen. Helt fantastiskt! Sessan kunde fixa med pållen bäst hon ville och han nosade bara lite nyfiket på henne och sen var hon också helt okej i hans ögon.

Lisas sambo är riddare minsann! Ja, han håller på med tornerspel och har dessutom varit med i Arnfilmerna och spelat riddare. Hans häst är väl således en "riddarhäst" och vi fick se munderingen och vapnen, Ganska häftigt faktiskt. Nu har han utökat med att börja skjuta pilbåge från hästryggen också. En annan har ju fullt sjå med att hålla sig kvar :)

Det var supermysigt att vara där och träffa Lisa med sambo och hästar. Det blir med garanti fler turer dit och då hoppas vi på lite vårvärme!

Idag är det kalasdags för 2 av barnen och Kloker ska tillbringa dagen med att slåss med symaskinen. Det är en Alv- kappa på G som hon ska ha på lajvet i slutet av april. Jag beundrar hennes tålamod, själv har jag för länge sedan kontaterat att jag och symaskiner inte är kompatibla... Har även noterat att IKEA börjat med en sytjänst där de syr upp gardiner åt kunderna *ching- ching*. Sånt gillas!!!

Den riktiga värmen låter minsann vänta på sig, även om solen faktiskt tittar fram idag. Mannen var i Södertälje och där är det vargavinter den dagen till ära, med massor av snö. Inte hade han vinterdäck på tjänstebilen heller. Själv ska jag få mina däck bytta imorgon. Det känns som att det är dags för det nu :)

Sessan har något skit i kroppen och har varit hemma nu under veckan. Idag känns hon lite piggare, men får vara hemma imorgon också för säkerhets skull.

Igår trotsade jag min största rädsla; jag drog ut en tand!!! Har ju dentistofobi i kvadrat och går typ aldrig till tandläkaren. Borstar tänderna som en blådåre, för att slippa hamna där, men så nu hände det oundvikliga. En kindtand långt in som bara måste ut. Jag har väldigt tätt mellan tänderna och tandläkaren är fascinerad över att jag har så bra tänder trots att jag typ aldrig går till tandläkaren, men jag är väldigt rädd om dem och sköter dem noga, för jag vill ju absolut inte ha dåliga tänder!!! Jag fick någon form av lugnande medel, men var vid mina sinnens fulla bruk hela tiden, bara rädslan försvann - skithäftigt. De hade pulsmätare på mig och pulsen gick inte upp någonting alls, så avslappnad var jag. Vet att mina visdomständer i nederkäken skulle behövas dras ut, för de har bara kommit upp till hälften och det är som fickor runt omkring dem där det fastnar saker och som gör det svårt att hålla rent till 100%. Jag har fått remiss till fobibehandling för min tandläkarskräck och målet är (förutom att regelbundet kunna gå på koll hos tandläkaren) att jag ska kunna dra ut visdomständerna utan att ta lugnande. Vi får väl se... Resten av mina tänder är i mycket gott skick och min tandläkare säger att jag har "mycket käkben" som gör att jag troligtvis aldrig kommer att drabbas av tandlossning. Så, det är bara att fortsätta vara rädd om tänderna så att de håller livet ut.

Dagens låt: Granade: Bruno Mars http://youtu.be/SR6iYWJxHqs

Inga kommentarer: