Dagens låt:

onsdag 7 mars 2012

VÅREN ÄR HÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ibland skulle man kunna tro att jag glömt att jag har en blogg, men så är inte fallet. Det är ju bara det att solen, våren och livet i allmänhet kommer emellan :)
Sessan hade ett toppen "bio och restaurang" kalas där samtliga inbjudna deltog. Det var lyckat och kul och nästa år tror jag att kalas-fasen helt är över, så detta blev nog det sista för hennes del. Småkillarna fyller ju med en veckas mellanrum i slutet av april och början av maj, så då blir det mer kalasande minsann.
Vår nya familjemedlem "Lilla fräs" har funkat över förväntan i vårt hushåll. Hon är jättehärlig och ofantligt rolig att umgås med, OM man nu kan ha rätt inställning och förståelse för henne och hennes person. Men det har åtminstone vi, vilket är tur, eftersom det är hos oss hon bor. En hormonstinn, väldigt charmig liten 15 åring med ADHD och rejäla humörsvängningar, så det har genast börjat kännas lite mer levande här hemma efter storgrabbarnas flytt ;)

På tal om dem så kommer Trötter hem till Sverige igen i april och har valt att inte följa med företaget till Azorerna. En stor anledning är ju förstås flickvännen, som han också ska bli sambo med vid hemkomst, så hem hit flyttar han inte, men finns i den stora staden där jag jobbar. Det blir nog bra och småsyskonen gillar verkligen tanken på att ha brorsan så mycket närmre :) Butter däremot blir nog kvar även över sommaren nere i södra Sverige. Han har också flickvännen där och har möjlighet till ett bra och roligt jobb över sommaren där också. Men hem och hälsar på det gör han nog med garanti!

Vår andra lilla extra familjemedlem "Kloker" går från klarhet till klarhet och fick så mycket beröm på sista socmötet att hon nästan kunde flyga därifrån. Nu äntligen blir hon av med sitt LVU, men vill fortsätta bo kvar hos oss så länge hon behöver och minst tills hon gått ut gymnasiet. Det känns jättekul att ha kunnat vara med och hjälpa henne att hitta rätt i livet. Idag var vi och köpte en fin present åt henne som en litet grattis till det slopade LVU:et. Tror hon kommer bli jätteglad för den. Över 3 år har hon bott hos oss och utvecklingen har varit enorm! Men så har både hon och vi kämpat som bara den bitvis, men det har det absolut varit värt!!! Vi är JÄTTESTOLTA över henne och hennes utveckling!

Håller på att förhandla med cheferna om vidareutbildning nu. Är sjukt sugen på att plugga vidare i någon form, samtidigt som jag jobbar förstås. Vi håller tummarna för att vi får igenom det vi önskar och att vi snart får komma igång i så fall.

JO!!! Jag gjorde något igår som jag inte gjort mer än en gång förut i mitt liv; jag körde bilen i en biltvätt!!! De ni! Jag har ju haft en viss fobi för de där sen jag körde fast Sessans pappas SEAT Leon med kjolpaket och elände i en sån för typ 10 år sedan. Efter det har jag vägrat, men så igår morse så fick jag ett infall att nu var det dags. Kan ha att göra med att min svarta Volvo var pinsamt smutsig och gick i en mer lervit nyans. Således hade jag och en kollega arbetstids konferens i bilen under tvätten och när vi ändå höll på tog vi hennes bil också. Supersmidigt och bilen blev JÄTTEFIN!!! Kommer med GARANTI att hända igen *ching- ching*. Insidan är fortfarande spotless efter rekonden jag fick på alla hjärtans dag...

Idag är det onsdagsfika med barnen som gäller och den underbara Tom kan gai soppan till middag. Solen skiner, våren är här och livet känns väldigt mycket i balans *peppar,peppar* Bäst att njuta vidare :)

Dagens låt: Årets bästa hittills i Sverige : Euforia; Loreen http://youtu.be/Z4PMQB5zmAU

Inga kommentarer: