Dagens låt:

fredag 11 maj 2012

Ibland blir det långt mellan inläggen...

Ja, så blir det lätt när det är fullt upp på alla plan i livet :)

Mannen har lunginflammation och roar sig med att hosta lungorna ur sig nattetid - stackaren... Trots det är han på avslutningsdagarna för sin utbildning. Han fick "Godkänt med RÅGE!!!!" på sitt examensarbete - KUL!!! Tänk vad ett år kan gå fort!

Ja, jag har också snart jobbat ett helt år på mitt arbete. Jag är fortfarande helt sjukt nöjd och SÅÅÅÅÅ glad över att jag tackade nej till det jobbet jag blev erbjuden först, trots att jag inte hade något annat att gå till. Is i magen lönade sig och plötsligt dök denna tjänst upp. Som klippt och skuren för mig, och jag trivs som fisken i vattnet. Flera gånger varje vecka förundrar jag och mina kollegor oss över att vi verkligen har världens roligaste, om än tufft, jobb!

De senaste dagarna har himmelen öppnat sig här och regnet har fullkomligen VRÄKT ner. Detta har givit en härlig grönska överallt, så trots regnet så sprider sig glädjen över våren.
Filosofen, som har haft noll motivation och dessutom en rädsla för att lära sig cykla, lärde sig nu bara så där på en gång! Han rullade några gånger på en lite mindre cykel och sedan trampade ha bara helt plötsligt och numer far han fram som en virvelvind på sin nya stora fina cykel. Han hade skolans triathlon som målbild för cykelträningen. Tänk vad lite motivation kan göra :) Nu är det bara Lillprins kvar, men han är inte så lätt att övertyga...

Simskoleavslutningen gick jättebra och bägge vill fortsätta till hösten. I sommar har vi faktiskt simskola här i byn, med samma simskollärare som barnen haft nu under våren. Då ska Filosofen satsa på märkestagning och Lillprins fortsätter med att lära sig simma. Filosofen ska även börja med fotboll nu vilken dag som helst.

Sessan har verkligen fått smak för det här med dans. Nu räcker inte bara Cheerleeding längre, utan till hösten vill hon även börja med breakdance. Det blir nog bra. Själv ser jag fram emot varmare dagar, så sjötemperaturen går upp och jag kan börja simma igen *längtar*

Min pappas fru Inger har fyllt 70 år i veckan. GRATTIS!!!!! Säger vi till det :)
I slutet på månaden ska jag och kollegorna åka till Västerås och shoppa en heldag. Kan ju bara nämna att jag ser fram emot det också ;) Innan det väntar andra investeringar, som kanske inte är så intressanta för min del, men exempelvis ny gräsklippare. Vill helst ha en åkgräsklippare, men i och med att vi även klipper nere vid sjön och att det är trappor och annat ner dit, så funkar nog tyvärr inte den idén. Får väl bli en "vanlig" rackare istället, men den ska vara så gott som självgående och samla upp gräset! En sån där gräsklipparrobot var vi inne på förra året, men när vi läste på om den så insåg vi att det inte heller gick. I och med att vi har både barn, hundar och katter som släpar runt olika föremål i trädgården, så skulle den antagligen vara kaputt inom en vecka *suck*. Himla praktiskt annars!!!
Till helgen har vi fullt hus här hemma. Trötter med sambo kommer hem över helgen, Kloker har sin pojkvän här i helgen och Lilla Fräs likaså. Ett spännande evenemang är det som drar ungdomarna hem denna helg... nämligen 4 lass ved som ska bäras in och staplas =P
Nej, så kul är ju inte det, men gulligt av dem att ställa upp (framför allt nu när mannen har lunginflammation) och lite roligare blir det när man är fler och kan umgås, prata och skoja medan man jobbar. Själv får jag stå för markservice och mat, samt iordningställande av altanen. På tiden liksom ;)

Ikväll har sessan kalas hos en klasskompis och Kloker med lajvkompisar ska gå utklädda inne i den lilla staden här i närheten eftersom det är marknad. Ska givetvis ner och fotografera så ni får se hur de ser ut.

Vid den här tiden nästa år lägger jag sista planeringen inför min och Klokers resa till Provance i Frankrike. Kloker har önskat sig det i studentpresent, så då får det blir så :) Bilden hon har är mig och henne på varsin gammal damcykel med en baugette och en flaska vin i cykelkorgen... Även det är helt okej för mig!!! Läste franska 2 år på gymnasiet, men kommer bara ihåg vissa fraser och en massa nonsensmeningar som vi lärde oss utantill för att de var roliga att säga till folk som pratar franska. Kommer ihåg när jag och en kompis flög hem från USA med Air France och de absolut ville ge oss Le Monde eller någon annan fransk tidning och vi bad att få en på engelska istället. När den manlige stewarden länge och väl hade envisats med att han visst trodde att vi kunde franska så sa jag:
"Je suis dans la grande Valise, Weroniqe est dans la petite Valise, mon Crayon est rouge est jeune."
Betyder typ: Jag finns i den stora väskan och Veronica är i den lilla väskan, min penna är röd och ung. Han hämtade en amerikansk tidning utan argumentation efter det =D
Får väl kanske fäscha upp mina franska kunskaper under året, så att vi åtminstone kan fråga vart vi är och vart vi ska när vi cyklar vilse....
Dagens låt: Är en liten instruktionsvideo: How to fake french :) http://youtu.be/edYHlnhxyOI

Inga kommentarer: