Dagens låt:

onsdag 11 juli 2012

Små ljus i regnet...

Men cheesus, när ska regnet ta slut egentligen. Inte bara regn förresten, utan nu har det blivit kallt också! Bara 14 grader igår - skitkallt! På med golvvärmen och tände dessutom en brasa igår kväll. Mysigt javisst- OM det hade varit i slutet på augusti eller nåt...

Lite tröst i trökvädret är att höstens resa är bokad, betald och klar och den 19 september blir det garanterad sol och värme en vecka framöver. Alltid något! Det blir till samma ställe som förra året för hotellet var sjukt bra och det gör mycket när man åker med barn! En av mina kollegor ska också följa med tillsammans med sin dotter som är lika gammal som sessan. Det blir toppen!!!

Har faktiskt jobbat en stund idag. Har en elev som jag träffar även under sommaren. Riktigt trevligt faktiskt och vissa relationer är viktiga att upprätthålla under långa lov.

Idag har jag också fixat den där andra inflyttningspresenten till Butter - det gick!!! *hoppar och skuttar*. Tyvärr får ni hållas på halster tills han och sambon fått den eftersom han också tittar in här ibland, men det är skithäftigt! Han skickade bilder på mobilen i morse på nya lägenheten, ljus och jättefin! Ska bli kul att komma dit och se själv lite senare i sommar.

Har en boktrave med böcker i genren "klinisk barnpsykologi" som ska läsas under sommaren. Passerar "högen" flera gånger varje dag och vid några enstaka tillfällen har jag lyft en bok och tänkt tanken. Men... det har gått över varje gång :) Vet inte varför, egentligen älskar jag att läsa och lära mig nytt, men denna kurs tar emot. Säkert beror det på att de 2 föreläsningsdagarna i Örebro bara var ett stort fett GÄÄÄÄSP rakt igenom. Känner mig inte det minsta nyfiken eller utmanad... Men förr eller senare måste jag ta tag i det *suck*.

Finns ju oifs mycket man borde ta tag i här hemma också och vädret är ju som gjort för det, men gör jag det?! NOPE! Är fortfarande i njuta av semestern stadiet och alla trökstök får allt vänta någon vecka till :)

Lillprins njuter fortfarande till 100% av att vara ensam minsting hemma. All uppmärksamhet och ingenting är omöjligt är mottot för honom just nu. Men lite saknar han storebror erkände han härom dagen ;)

Kan någon tala om för mig varför tv tablån följer vädret? Är det skitväder ute så kan man slå sig i backen på att det inte är ett skit på tv heller! Helt amazing!!! Ett evigt zappande på tv:n blir det i hopp om att hitta något som är en tillstymmelse av intressant, men nej då... Minstings spelkapacitet sträcker sig till typ UNO och smufyatzy. Inte så kul i längden. Bakat, fångat grodor, byggt kojor, byggt djurparker med lego och Schleichdjuren har vi också gjort i omgångar samt myst och tittat på barnfilm. Ibland vill man liksom bara ha något för mig en timme eller så på tv. *suck* Filmerna på Canal + och de andra är ju inte nya direkt, så de har man ju redan sett. Tänk en härlig lång serie på DVD... Förslag någon?

Nej, ikväll blir det bakning av rabarber cupcakes med mandel samt att koka jordgubbs och fläderblomssaft. Vår fläder håller på att ge upp av gammal ålder, men än ger den tillräckligt med blommor för en sats saft. Himmelskt god blir den!

Dagens låt: Sheryl Crow; First cut is the deepest http://youtu.be/70VjFxCqoe4

Inga kommentarer: