Dagens låt:

lördag 28 juli 2012

Tufflar på...

Wow!!! Ja, annat kan man inte säga när man studerar växtkraften på de tre små. De liksom bara ränner iväg lagom tills man tycker att de har nog allt de behöver i garderoben... Näe - knappast. Lillprins har nu närmat sig storebror och är snart bara en storlek efter. Däremot är han lång och smal, precis som trötter. Filosofen är mer musklig och satt i kroppen, som Butter och därav kan inte Lillprins ärva allt efter Filosofen. Dessutom har den sistnämnda kommit in i slit och släng åldern vilket resulterar hål på knäna på varenda byxpar *suck* Men så har han ju roligt och det är ju så det ska vara! Sessan bara fortsätter att växa och bli längre och längre hon med :) Gjorde en liten inför hösten beställning från H&M idag. Har ju vid det här laget lärt mig vad som funkar och vad som inte gör det... Hittade faktiskt extra knäförstärkta jeans till Filosofen, kanske håller de en vecka längre då?! ;)

Lite panik har jag inför den tidigare nämna bokhögen som jag ännu inte öppnat. 2 veckor kvar liksom, eller nja... vi har ännu inte fått något seminarieschema över när böckerna ska diskuteras, så egentligen vet jag inte. Urdåligt för att vara en höskolekurs som startade i juni... Till veckan väntar västkusten och det hade ju varit praktiskt att kunna läsa i bilen, men jag blir 100% åksjuk om jag tar bort blicken från vägen mer än 3 sekunder. Därav kör jag alltsom oftast. Det får bli kvällsläsning och turboläsning sista semesterveckan.

Har kontaktat vår advokat i sessans boende fråga och det kommer att bli så att tingsrätten får gå in och bestämma var sessans stadigvarande boende skall vara, detta för att hon aldrig mer ska behöva må så dåligt som hon gjorde när hon kom hem från Norge sist. Hennes pappa förstår verkligen inte (eller vill inte förstå?!) att det är HON som mår dåligt av allt detta... Den senaste veckan har hon i vart fall varit sitt 100% glada lilla jag igen och lekt med sin bästis i stan och sin bästis här i byn varenda dag. I fredags sa hon helt plötsligt att "jag tror inte jag vill bo i Norge mamma". Pluttan, hon funderar en massa trots att jag inte tar upp ämnet alls. Hon ska inte behöva brottas med dessa beslut! Nåja, det tar tid att komma upp i tingsrätten, så vi får se när det blir.

Vi hade celebert besök här sent igår kväll. Det var grannens nya lilla kattunge som tyckte att det var tråkigt när familjen inte var hemma och tänkte väl att grannen är nog trevlig. Hon har kattlucka och kan gå ut och in som hon vill, och därav kom hon ner till oss och hälsade på. Helt orädd för hundarna (grannen har också hundar) och blängde lite på våra katter och sedan spann hon och kelade som en liten tok. Ursöt liten huskatt i svart och vitt och tuff som få! Hon hittades mitt i skogen utanför byn, tam och tillgiven, så det måste varit någon som dumpat henne och hennes syskon där. Syskonet fick de aldrig tag på, den var borta när de som hittade henne kom tillbaka med bilen och de var där flera dar på rad efteråt och ropade, men inte... Fy vilka människor det finns som gör så mot oskyldiga djur!!!

Idag kom ännu ett besök från grannen, nämligen deras Golden som ville ha badsällskap av våran. Det skiljer 3 veckor mellan dem och de har varit bästisar sen de var små :) Det blev livat värre nere vid våran badplats en stund med 2 sjövilda, blöta Golden retrievers som for runt och jagade varandra och lekte.

Fick sms från en person häromdagen som bad om min mailadress. Insåg då att när vår dator klappade ihop för typ över ett år sedan, så böt jag helt till min jobbmail istället och alla kontaktuppgifter till andra gick förlorade med den datorn. SÅ... om det finns någon därute som försökt maila mig på gamla adressen senaste året eller så, så har jag inte varit oartig och ignorerat er. OM det mot all förmodan finns någon som gjort det och vill ha min nya mailadress så är det bara att skicka ett sms, så skickar jag den :)

På måndag kommer min kollega med dotter hit och hälsar på. PÅ TIDEN måste jag säga *pik*! Det ska bli jättetrevlig och sessan ser fram emot att leka med sin nyvunna vän från Rodelturen förra veckan. Ska nog slänga ihop en smaskig måltid tills dess också och jag hoppas på uppehåll för då blir det mina egna grillade Bifteki som inte går av för hackor minsann. Och kanske, kanske får Kloker igenom sin önskan om vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar, men bara om det finns färska jordgubba att uppbringa!

På tisdag ska jag till världens bästa Linda (min frisör och vän) för lite klipp och sling. Sen dyker farmor upp, som tillsammans med Kloker ska vara djur och husvakt medan vi andra är på trip till Västkusten och Småland. Tidigt onsdag morgon bär det av, men frukoststopp utanför Lindesberg hos mamsens väninna Britt som fanns med under hela min uppväxt och som mamsen har haft och har jättekul ihop med :) Även Butter med sambo ska delta på trip:en, så det blir en stort litet gäng som vanligt när vi är ute och far. Det ska bli kul att se deras nya lägenhet och höra vad Butter tyckte om den extra inflyttningspresenten som är på väg dit med mannen som åker direkt från jobbet på tisdag. Bilder kommer på den - jag lovar! Om min kära lilla far med fru är hemma så blir det förhoppningsvis en fika hos dem på torsdag kväll för mig, butter och sambo, medan de andra vilar ut på hotellet efter en heldag på Liseberg.

Nej, nu är det dags att mobilisera småbuset i säng. Nu när de ÄNTIGEN lärt sig vad sovmorgon är, så är det dags att börja vända tillbaka dygnet igen inför fritids och dagisstarten om typ 2 veckor... Har som mål att de denna vecka ska somna innan 22 och sedan göra det tidigare och tidigare tills vi är tillbaka på typ 20.30 lagom till skolstarten.

Dagens låt: Sessan nöter hål i huvudet på mig dagarna i ända med denna sång just nu: Alina Devecerski: Flytta på dig http://youtu.be/xfcDvOzU6pQ

Inga kommentarer: