Dagens låt:

fredag 24 augusti 2012

Back :)

Jaha, så var man back in buisness liksom :) 2 veckor på jobbet är redan avklarade och barnen är tillbaks i skola och på dagis. Det lunkar på liksom och det som slår mig är hur mycket lättare det blir med tiden. barnen blir ju onekligen äldre och mer självgående, vilket automatiskt ger mer tid till annat. Numer kan jag sitta i soffan och läsa långa stunder utan att barnen vill något - helt amazing!!! Lillprins är ju 5år på väg mot 6 och Filosofen 7 år på väg mot 8 och sessan blir 11 i februari. Var tog tiden vägen?!?

Jobbet är ju också en helt annan historia än förra hösten, när tjänsten var helt ny, både för mig och kommunen och uppdraget var inte helt tydliggjort. Detta läsår är det helt annorlunda och vi är redan inne och arbetar på olika skolor och är nu en självklar del av verksamheten. Fortfarande ett otroligt roligt och spännande jobb som jag verkligen supertrivs med :))))

Utöver jobbet läser jag denna termin 3 universitetskurser, 2 mot Uppsala och en mot Örebro. Jag bara ääääälskar att studera och kommer nog att fortsätta med det en lång tid framöver. Är man dessutom som jag i utbildningsbranchen så är fortsatt egen utveckling väldigt, väldigt viktigt!

Ansökan till Tingsrätt om sessans stadigvarande boende är nu inlämnad, så förhopningsvis är den biten "snart" löst. Vet att det tar månader och ibland år att få saker upp i rätten, men det är bara att föröka ta en dag i taget och hoppas att det går fortare än beräknat. Skönt att känna att det är i rullning hur som helst.

Har ÄNTLIGEN fått en tid för ev. fobibehandling för min tandläkarskräck. Går ju regelbundet hos min tandläkare sedan i våras, men skräcken är inte speciellt mycket mindre för det. Jag bara tvingar mig själv, vilket egentligen inte botar själva skräcken. Nu ska jag få komma till en KBT terapeut/ psykolog för vidare bedömning. Intressant... Eller?! Vi får väl se hur det blir med det helt enkelt.

I övrigt försöker jag bara njuta av tillvaron. Livet är faktiskt riktigt bra just nu och balanserat. Det har det väl iofs varit länge, men nu tar jag mig tid att verligen njuta av det och stanna till ibland och känna efter. Tycker om att fnula runt för mig själv eller tillsammans med goda vänner eller familjen. Dessutom skrattar jag och har otroligt roligt varje dag och det är helt fantastiskt!!! "What you give is what you get returned" är verkligen sant...

Min nygamla passion; att köra bil, är nu roligare än någonsin. Fullkomligen ÄÄÄÄÄÄLSKAR att sätta mig i bilen, dra på Spotify och köra iväg. Love the speed och känslan. Jodå, lite fort går det väl kanske "emellanåt", men bara när jag är själv i bilen. Har kommit underfund med att män måste tycka att det är lite roligt med kvinnor som har pigga gaspedalsfötter :) Så gott som dagligen till eller ifrån jobbet får jag någon man som hakar på min körning och det blir liksom en liten teamkänsla där på vägen. JO DÅ mamma och pappa, jag kör trafiksäkert och ska inte bli av med körkortet!!! Men det är en sån där stor härlig fartig väg till jobbet med mitträcken och viltstängsel och typ 6.45 är det sparsam trafik på vägen, så då kan gaspedalsfoten få leka lite :) Dessutom kör jag ju min 4 hjulsdrivna svarta V70, med mycket bra motor i och den är ju liksom gjord för att gasa "lite" med :)
Freedom liksom =P

De två stora sönerna går det bra för (som vanligt). Butter pluggar vidare i södra Sverige och jobbar extra på ett korttidsboende för barn och ungdomar med olika diagnoser, vilket han stortrivs med. Går i mammas fotspår ;) Trötter börjar på Högskolan nu och ska läsa någon ekonomisk historia. Det känns så skönt att de bägge tagit tag i sina liv och verkligen gör något av dem!

Nej, nu ska jag dricka upp min kopp te och titta efter om småkillarna somnat i min säng framför Robin Hood. Sessan har bästisen här, så hon har tv mys i soffan istället.

Ja, en lite halvtråkig uppdatering blev det, men ibland har man inte något mer att berätta om...

Dagens låt: Ricky Martin ft. Meja Private emotion http://youtu.be/WcwTRhAO130

Inga kommentarer: