Dagens låt:

söndag 26 augusti 2012

**SUCK**

Läste förra inlägget och tänker att det är ju kul att man har riktigt bra dagar... för det kommer alltid en och annan som inte är det!

Hade en riktig pissdag igår. Ibland undrar jag hur folk fungerar, om de tillfälligtvis lägger hjärnan i en plastpåse som de sedan glömmer bakom kökssoffan eller nåt?! Kan inte gå in på detaljer, men blev så SJUKT besviken på en person igår i min bekantskapskrets. Där och då var min absoluta känsla att jag ville ge personen i fråga en dansk skalle, men jag svalde och tog på mig mitt professionella ansikte (det jag använder på jobbet) och talade lugnt om att detta var absolut inte vad jag hade velat...

Tror faktiskt att personen i fråga inte ens fattar hur fel dennes beslut var och hur fel det blev. Och så kan det ju bli när man inte tänker sig för eller försöker sätta sig in i hur andra personer känner och tänker. Själv pendlar jag mellan att tycka personen är den största idiot som går i ett par skor till att faktiskt tycka synd om personen som inte har bättre förstånd. Kanske tyckte personen till och med att den gjorde ett bra(?!) beslut??? Tack och lov så är resten av mina nära och kära, samt övrig bekantskapskrets lika förvånade och frågande som jag till personens beslut och det ger ju ett visst hopp för mänskligheten i stort :) INGEN normal vettig människa hade ens tänkt tanken på att ta det beslut som denna person gjorde!!! Men *suck, suck, suck, suck, suck*!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Äter energi gör det hur som helst och igår när det precis hade hänt kände jag bara för att sätta mig i bilen, trycka gasen i botten och bara köra tills bensinen tog slut. Har ju inga andra laster som tur är, men hade man haft det så hade jag nog valt en flaska god Rosé att dränka ilskan i. Men, nu fick det bli att samla ihop sig, klistra på mammafacet och bara fortsätta dagen som om ingenting hänt, för barnen har ju inte med detta att göra och de behöver inte en mamma som det pyser ur öronen på. Förtjänar en STOR ELOGE för att jag lyckades hålla ihop mig själv igår när det hände och att jag fixade resten av dagen också.

Min man säger som vanligt; Älskling, du tror alltid så gott om alla... (även om han också var sjukt irriterad på personen ifråga). Men han blir inte lika besviken, för han tror inte lika gott om alla och förutsätter inte att alla använder sin hjärna. Kanske ska man bli en kritisk, grinig, misstänksam bitterkärring istället?! Nja... inte riktigt jag faktiskt! Nej, tänker fortsätta vara jag och tro gott om folk och om det innebär att man får ta dessa smällar emellanåt, så får det väl vara värt det då!

Hade en annan bisarr upplevelse igår. Hämtade Filosofen från ett kalas där kalasbarnets övriga, aningen antika, släkt dykt upp. Står där och väntar tillsammans med flera andra föräldrar när en man, typ 70+ kommer fram och ger mig en Clas Ohlson katalog??!! Till det säger han "den är dagsfärsk, så du blir först ut liksom" och ser jätteglad ut. Återigen åker det professionella ansiktet på och jag svarar leende "nämen, så bra, då blir det hem och shoppa loss!". QUE??? Ser jag ut som en typisk Clas Ohlsonkund eller??!! Stod mängder av männsikor runt omkring mig och en hel del män också, men han valde mig???!!! Fattar nada... Är totalt ointresserad av Clas Ohlson kan tilläggas för den som inte visste det. Det hela utvecklades dessutom än mer när en annan antik version av man kommer fram och skojar på bredaste dalmål att katalogen kallas faktiskt "Insjö bibeln". Tur att andra inte kan läsa mina tankar för just då var de i regionen "herregud, var är jag någonstans, var kommer alla dessa männsikor ifrån, ta mig härifrån någon!!!!" En annan dag hade jag kanske tänkt "söt liten farbror", men inte igår!

Idag ska jag städa, det gör jag bäst när jag är irriterad och ur form! Till det ska jag spela Spotify på högsta och sedan rensa hjärnan genom att titta på "Flykten från hönsgården" (min absoluta favvobarn film) tillsammans med barnen. Den är sjukt rolig!!! Mänskligheten ÄR och FÖRBLIR fascinerande!!!

Dagens låt: Sheryl Crow; I shall believe http://youtu.be/B3Nnrj6i9Vk

Inga kommentarer: